Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ δρομολογεί για τη διετία 2023-2024 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία μέσα από την απόφαση του μητρικού ομίλου να καταστήσει «local» το brand Carlsberg επιδιώκει τόνωση των εγχώριων πωλήσεων αλλά και σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών.
Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο χθεσινής εκδήλωσης, το εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο μετεξελίσσεται σε παραγωγικό και εξαγωγικό κόμβο, δεδομένου ότι από τα τέλη Ιανουαρίου το brand-ναυαρχίδα του μητρικού ομίλου Carlsberg παράγεται στην Ελλάδα.
Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη Σίνδο σηματοδοτεί μια μεγαλύτερη ενεργοποίηση του brand στην ελληνική αγορά, καθώς το προϊόν θα κυκλοφορήσει εκ νέου και σε κουτί στην εγχώρια αγορά.
Παράλληλα, η μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του ομίλου που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές των Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σε πρώτη φάση οι εξαγωγές της Carlsberg θα αφορούν περί τις 13 αγορές. Σε συνολικό επίπεδο, οι εξαγωγές συμμετέχουν σε ποσοστό 11% επί του τζίρου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και στόχος είναι ενίσχυση τους, μέσα από τη διείσδυση σε νέες αγορές καθώς και από την ενδυνάμωση των υφιστάμενων.
Η εξωστρέφεια εξάλλου βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των σχεδιασμών της ζυθοποιίας τα τελευταία χρόνια, με τις εξαγωγές να έχουν καταγράψει αύξηση 37% τη τελευταία πενταετία.
Για τη στήριξη των αναπτυξιακών πλάνων που περιλαμβάνουν και την παραγωγική ενίσχυση του εργοστασίου στη Σίδνο, η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις 20 εκατ.ευρω για τη διετία, 2023 – 2024 έχοντας ήδη υλοποιήσει σχεδιασμό 17 εκατ.ευρω τη περίοδο 2021-2022.
Σε ο, τι αφορά στην εικόνα των πωλήσεων, η εταιρεία προσδοκά να επιτύχει και εφέτος υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, με τη πορεία του πρώτου τριμήνου να χαρακτηρίζεται πολύ θετική.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περσινή χρονιά η Ολυμπιακή Ζυθοποιία επέτυχε ρυθμό ανάπτυξης υψηλότερο από την συνολική εικόνα της αγοράς, καταγράφοντας αύξηση εσόδων περί το 11% τα οποία διαμορφώθηκαν σε περίπου 155,6 εκατ.ευρω.
Σημαντική ενίσχυση σημειώθηκε και σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας η οποία αυξήθηκε κατά περίπου 22%.
Η ελληνική θυγατρική του δανέζικου ομίλου ενισχύει σημαντικά την παρουσία της και στη λιανική εμφανίζοντας μερίδιο αγοράς 25% σε όγκο πωλήσεων για το σύνολο του χαρτοφυλακίου της (μπύρα,mixers,μηλίτη).
Όπως ανέφερε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Dejan Beko οι περσινές επιδόσεις αποτελούν απορία πολλών παραγόντων όπως η αύξηση του όγκου πωλήσεων και των οικονομιών κλίμακος και δεν οφείλονται αποκλειστικά στις ανατιμήσεις που πραγματοποιήθηκαν. Επιδίωξη της εταιρείας, εξάλλου, για φέτος φέρεται ότι είναι να μην γίνουν νέες αυξήσεις στις τιμές.
Αυτό που φαίνεται ότι αποτελεί την “αιχμή του δόρατος” της νέας αναπτυξιακή στρατηγικής του ομίλου – μετά τις εξελίξεις του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία – είναι η εξασφάλιση οικονομιών κλίμακος, κυρίως στο πεδίο των εξαγωγών, με τη γεωπολιτική θέση της χώρας μας να αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα.