«Οίνος ευφραίνει ανάπτυξη» για την Άμβυξ, η οποία στοχεύει να καταστεί μια από τις καλύτερες εταιρείες οίνου στην Ελλάδα και προς τούτο διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της με οινοποιεία, δημιουργώντας παράλληλα και το δικό της brand το οποίο παίρνει θέση στην αγορά horeca.
Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου ο κ. Στάθης Σάλτας, ο οποίος είναι επικεφαλής του νέου τμήματος oenotheque που δημιούργησε η Άμβυξ, «το κρασί έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και η διεύρυνση της δραστηριότητας στην κατηγορία αποτελεί στρατηγική εμπορική επιλογή για την εταιρεία».
Ο ίδιος σημείωσε ότι ο συνειρμός ότι η Άμβυξ αποτελεί μια εταιρεία συνυφασμένη με τα σκληρά ποτά είναι εσφαλμένος καθώς στη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου με βάση τη συμμετοχή επί του τζίρου της εταιρείας το 45% αποτελούν τα spirits ενώ το κρασί μαζί με τις πωλήσεις αφρώδες οίνου και σαμπάνιας αφορούν στο 42%. Ακολουθούν τα μη αλκοολούχα με 11% και οι μπύρες με 2%.
Επιδίωξη της εταιρείας είναι να διευρυνθεί περαιτέρω η δυναμική του κρασιού μέσω από την δημιουργία ενός πλήρους χαρτοφυλακίου προτάσεων το οποίο θα έχει γεωγραφική διασπορά σε όλη την επικράτεια και θα περιλαμβάνει κρασιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε η μία επιλογή να συμπληρώνει την άλλη και να μην υπάρχει στυλιστική επικάλυψη.
Προς αυτή την κατεύθυνση το τελευταίο διάστημα η ΄Άμβυξ έχει προχωρήσει στη προσθήκη ακόμα τριών συνεργασιών με εγχώρια οινοποιεία Κτήμα Κοκοτός στην Αττική, Κτήμα Παλυβού στη Νεμέα και Κτήμα Μωραίτη τη Πάρο. Οι νέες συνεργασίες προστίθενται στην υφιστάμενη που διατηρεί με το Κτήμα Alpha στο Αμύνταιο από το 2010, ενώ διατηρεί αντίστοιχες συνεργασίες με οινοποιεία σε Αργεντινή , Νέα Ζηλανδία και Γαλλία (Προβηγκία).
Στο μικροσκόπιο της εταιρείας βρίσκεται επίσης η Κρήτη και η Κεντρική Ελλάδα με έμφαση στην Εύβοια και την Θεσσαλία προκειμένου να αναζητηθούν σε δεύτερο χρόνο νέες συνεργασίες με οινοποιεία.
Ταυτόχρονα, η Άμβυξ επιδιώκει να κερδίσει μερίδια από την κατανάλωση χύμα κρασιού στην εστίαση μέσα από το δικό της σήμα « Βορράστρι» το οποίο παράγεται στην οινοποιητική εταιρεία «Διόνυσος» και διατίθεται σε προσιτή τιμή.
Ο στόχος για το 2023 είναι, με τις προσθηκες κτημάτων και νέων συνεργασιών, το ποσοστό της συμμετοχής του οίνου επί της αξίας των πωλήσεων να ανέλθει στο 47%.
Σε ο,τι αφορά στη κατηγορία της σαμπάνιας έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το 2022 καταγράφηκε έλλειψη της τάξεως του 20-25% με την εταιρεία να διαθέτει στην εγχώρια αγορά 400 χιλιάδες φιάλες. Η πιο ισχυρή αγορά στην σαμπάνια εγχωρίως αναδεικνύεται η Μύκονος, καθώς από τα 24 εκατ. ευρώ που ανέρχεται ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας στην Άμβυξ, τα 8 εκατ. ευρώ είναι η αξία των πωλήσεων στο νησί των ανέμων.
Σημειώνεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών της Άμβυξ, που συμπληρώνε φέτος 106 χρόνια λειτουργίας, διαμορφώθηκε σε 145 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΕΦΚ ( 90 εκατ. καθαρές πωλήσεις) με την εταιρεία να δραστηριοποείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands, διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως.