Σε τροχιά υλοποίησης έχει τεθεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο, η αναβάθμιση της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού 132,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) με ανάδοχο την Μέτκα, θυγατρική της Μυτιληναίος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΣΕ (αναθέτουσα αρχή) έχει ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία στην οποία εκτός από την προαναφερόμενη κατασκευαστική εταιρεία συμμετείχαν οι ΓΕΚ Τέρνα και Intrakat.
Ειδικότερα με το έργο «Αναβάθμιση υφιστάμενης ΣΓ Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα: Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων (Α.Δ. 247)» επιδιώκεται η επανάχρηση της ανενεργής σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 36 χλμ., σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότη της.
Με την ολοκλήρωσή του θα εξυπηρετούνται οι αστικές περιοχές Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Λουτρόπυργος, καθώς και οι περιοχές Νεράκι, Νέα Πέραμος και Μέγαρα καθώς και οι εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας. Με αφετηρία τα Άνω Λιόσια, θα διασχίζει τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα.
Οι σταθμοί που θα δημιουργηθούν είναι: Ασπρόπυργος ΕΛΠΕ, Ασπρόπυργος, Βαμβάκια, Ελευσίνα, Ελευσίνα ΕΛΠΕ, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος. Η διάρκεια των έργων από τη στιγμή που θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο είναι 33 μήνες.
Σημαντικό είναι ότι το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης για να λάβει χρηματοδότηση 80,5 εκατ. ευρώ (το υπόλοιπο ποσό για την κάλυψη του συνολικού κόστους θα προέλθει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων).
Η ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο έχει ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, δημιουργεί την προσδοκία ότι το σημαντικό αυτό έργο για τη Δυτική Αττική (σύνδεση με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο) θα προχωρήσει ώστε να ολοκληρωθεί τέλος 2025.
Να σημειωθεί ότι στη σύμβαση θα υπάρχει προαίρεση, για την κατασκευή της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής Λιόσια – Μέγαρα μήκους 2,9 χιλ. προς τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων, εντός του ομώνυμου οικισμού.