Skip to main content

Motor Oil: Σε ιστορικά υψηλά τζίρος και κέρδη το 2022 – Οι στόχοι για το 2023

Τα περιθώρια διύλισης κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους διατηρούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ οι ανησυχίες για ύφεση μειώνονται

Συγκρατημένα αισιόδοξος και για την τρέχουσα χρήση εμφανίστηκε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές που ακολούθησε τη δημοσίευση των πολύ ισχυρών αποτελεσμάτων του 2022, όπου τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και η κερδοφορία του Ομίλου «έγραψαν» νέα ιστορικά υψηλά.  Και τούτο διότι, όπως εξήγησε, τα περιθώρια διύλισης κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους διατηρούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, οι ανησυχίες για ύφεση μειώνονται, το ενεργειακό κόστος έχει αποκλιμακωθεί και η αγορά καυσίμων παραμένει δυνατή. Παρόλα αυτά ο κ. Τζαννετάκης απέφυγε να κάνει πρόβλεψη για τα επίπεδα κερδοφορίας του 2023, αρκούμενος να σημειώσει ότι «εάν το εξωτερικό περιβάλλον είναι ομαλό και η εταιρεία πάει καλά, τότε θα συνεχίσουμε να έχουμε καλές αποδόσεις».

Αναφερόμενος στις σημαντικότερες εξελίξεις του έτους και στις προοπτικές για τα επόμενα χρόνια, τόνισε ότι η νέα μονάδα κατεργασίας νάφθας ξεκίνησε να λειτουργεί από το τρίτο τρίμηνο του 2022 και έχει ήδη θετική επίδραση στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου. Ειδική μνεία έκανε στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της εξαγοράς του 75% της ANEMOS RES (βραχίονας ΑΠΕ του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ) που ξεκίνησε να ενοποιείται στα αποτελέσματα της Motor Oil Renewable Energies από τα μέσα Δεκεμβρίου. Το χαρτοφυλάκιο των «πράσινων» έργων σε λειτουργία  ανέρχεται στα 722 ΜW, ενώ  έργα ισχύος 84 ΜW βρίσκονται σε φάση κατασκευής, εκ των οποίων τα 60 MW θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023. Ο κ. Τζαννετάκης είπε ακόμα ότι η MORE πάντα κοιτά για ευκαιρίες εξαγορών στον κλάδο των ΑΠΕ, «ωριμάζοντας» παράλληλα τα έργα από τη δική της δεξαμενή, η ισχύς των οποίων υπερβαίνει τα 2 GW.  Πρόσθεσε δε ότι με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου θα υπάρχει μεγαλύτερη ορατότητα για το ποια από τα έργα της δεξαμενής έχουν τεθεί σε προτεραιότητα, δια της κατάθεσης εγγυητικής επιστολής από τις τράπεζες.

Ερωτώμενος για την πορεία του FSRU «Διώρυγα Gas» και το χρόνο λήψης της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης -σε συνέχεια της επιτυχημένης ολοκλήρωσης της δεύτερης φάσης του market test, δια του οποίου δεσμεύτηκαν ποσότητες LNG 2 bcm/έτος για τα επόμενα χρόνια, αλλά και των διαφωνιών που έχουν ανακύψει με τον ΔΕΣΦΑ για το χρόνο κατασκευής του αγωγού που θα συνδέσει τον Σταθμό με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου- , ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι «το περιβάλλον έχει αλλάξει. Το έργο εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις που είναι μια θετική εξέλιξη και το market test πήγε καλά, αλλά τα πλοία έχουν γίνει πιο ακριβά και είναι δύσκολο να τα βρεις. Πρέπει να συνεχίσουμε την έρευνα αγοράς και χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης, την οποία θα λάβουμε μόνο εφόσον έχουμε καθαρή εικόνα για την απόδοση του έργου. Αν δεν έχουμε αποδόσεις δεν θα προχωρήσουμε».

Αναφερόμενος  στην εξέλιξη του έργου κατασκευής της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο που η Motor Oil «τρέχει» από κοινού με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο ίδιος είπε ότι προχωρά σύμφωνα με το πρόγραμμα (που προβλέπει έναρξη της εμπορικής λειτουργίας στις αρχές του 2024), με τη συμφωνία για το project finance να υπογράφεται στις αρχές του μήνα.  Ο  κ. Τζαννετάκης έκανε ειδική μνεία στην καλή πορεία της θυγατρικής NRG (προμήθεια ρεύματος και φυσικού αερίου, υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης) η οποία αυξάνει το μερίδιο αγοράς της , ενώ ανέδειξε και την πρόοδο που έχει σημειωθεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης , καθώς τα σημεία φόρτισης πλησιάζουν τα 1.000 ενώ η εφαρμογή InCharge  αναδείχθηκε προϊόν της χρονιάς  στην κατηγορία των εφαρμογών φόρτισης.