«Απεγκλωβισμό» από την αποκλειστική δραστηριότητα στα γαλακτοκομικά, προσδοκία αύξησης εσόδων 8%-9% και επιλεκτικές προσφορές για περιορισμό των ανατιμήσεων προβλέπει η φετινή στρατηγική της Δέλτα.
Αναλυτικότερα, όπως γνωστοποίησε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Δέλτα, Χρήστος Τσόλκας «μέσα από μια θετική, προσιτή και υπεύθυνη στρατηγική στοχεύουμε στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εταιρείας τροφίμων, που θα καταστεί σημείο αναφοράς στον κλάδο». Όπως ανέφερε ο κ. Τσόλκας, η μετεξέλιξη προβλέπει την παραγωγική διεύρυνση σε νέες προϊοντικές κατηγορίες εκτός των γαλακτοκομικών, η οποία θα επιτευχθεί και μέσω εξαγορών, καθώς επίσης και την επέκταση συνεργασιών στο πεδίο της διανομής σε προϊόντα ψυγείου.
Χωρίς να γνωστοποιηθεί ακόμα σε ποιες νέες κατηγορίες εστιάζει η εταιρεία, το πεδίο των φυτικών προϊόντων βρίσκεται σίγουρα μέσα στην ατζέντα, καθώς παρά την πτώση που καταγράφει γενικά η κατηγορία, η Δέλτα φέρεται ότι ενδυναμώνει τα μερίδιά της στα φυτικά ροφήματα όπου έχει παρουσία.
Με αφορμή την πρόθεση για διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, ο κ. Τσόλκας, ερωτηθείς εάν στα νέα προϊόντα προβλέπεται και κάποιου είδους συμμετοχής της Δωδώνη, με την οποία «μοιράζονται» τον ίδιο βασικό μέτοχο, τη CVC Capital Partners, σημείωσε: «Αυτό είναι θέμα μετόχου. Όλα είναι ανοιχτά στο πεδίο της σύμπραξης με τη Δωδώνη. Να περιμένετε νέα εντός του έτους».
Σε επίπεδο επιδόσεων, η φετινή πρόβλεψη αφορά την επίτευξη υψηλού μονοψήφιου ρυθμού ανάπτυξης εσόδων, περί το 8%-9%. Η εκτίμηση του επικεφαλής της Δέλτα είναι ότι το πρώτο τρίμηνο φέτος κινείται με βελτιωμένη εικόνα πωλήσεων, σε σχέση με το δύσκολο 2022, όπου πέρα από τη γενική πληθωριστική συγκυρία καταγράφηκε και «κρίση γάλακτος», με το κόστος πρώτων υλών να καταγράφει αύξηση 50%-60%.
Πολιτική προσφορών
Η εταιρεία από τον Φεβρουάριο φέτος υιοθέτησε μια επιλεκτική πολιτική προσφορών, προκειμένου να αντισταθμίσει τις περσινές ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε. Το 2022 το εύρος των ανατιμήσεων στις οποίες προχώρησε η εταιρεία διαμορφώθηκε μεταξύ 10% και 28%, με το φρέσκο γάλα να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση.
Κατά το 2022 το φρέσκο γάλα δέχθηκε σημαντική πίεση από τη διείσδυση των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας στην πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού», που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 3-4 μονάδων στο μερίδιο της Δέλτα σε αξία και την εκτόξευση από το 12% στο 25% του μεριδίου των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας.
Η μεριδιακή δυναμική της Δέλτα σε όρους αξίας το 2022 αφορά ποσοστό 15% στο φρέσκο γάλα -που αποτελεί το 55% επί του τζίρου και 70% επί του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας-, 7% στο λευκό γιαούρτι, 20% στους χυμούς και περί το 35% στα σοκολατούχα ροφήματα. Σημειώνεται ότι το 55% του τζίρου και το 70% του όγκου πωλήσεων της εταιρείας αφορά την κατηγορία του γάλακτος.