Την εκτίμηση ότι η Intrakat θα κινηθεί την επόμενη τριετία με θετικές ταμειακές ροές, διατύπωσε χθες η διοίκησή της, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν χρειάζεται αύξηση κεφαλαίου για την εξαγορά της Άκτωρ.
Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας αγοραπωλησίας η Intrakat θα καταβάλει στην Ελλάκτωρ 100 εκατ. ευρώ (τα 50 εκατ. θα προέλθουν από την τελευταία αύξηση κεφαλαίου, 7 από προηγούμενη και 43 εκατ. από δανεισμό που έχει εξασφαλίσει).
Στη συνέχεια τμηματικά, εντός 19 μηνών, θα δοθούν τα 114 εκατ., ποσό το οποίο αφορά ενδοομιλικές υποχρεώσεις της Άκτωρ, προς εταιρείες του Ομίλου Ελλάκτωρ και το οποίο εγγυάται η Intrakat.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Intrakat, Αλέξανδρο Εξάρχου, δεν έχει αποφασιστεί πώς θα λειτουργήσει ο Όμιλος έπειτα από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ, αν δηλαδή θα γίνει συγχώνευση των δύο εταιρειών ή θα αποσχιστεί ο κλάδος της κατασκευής από την Intrakat για να συγχωνευτεί με την Άκτωρ.
Προς εξέταση βρίσκονται όλα τα σενάρια και οι αποφάσεις θα ληφθούν αφού δώσει το πράσινο φως στη συμφωνία η Επιτροπή Ανταγωνισμού (σε περίπου τρεις μήνες).
Μέχρι τότε οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν χωριστά (με μοναδική κίνηση την τοποθέτηση ενός παρατηρητή από την Intrakat στην Άκτωρ).
Ο κ. Εξάρχου απαντώντας χθες σε σχετικά ερωτήματα είπε ότι στην παρούσα συγκυρία δεν εξετάζονται άλλες εξαγορές τεχνικών εταιρειών, ωστόσο, δεν το απέκλεισε για το μέλλον, όπως άλλωστε είναι και λογικό, σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για την περίπτωση της Άκτωρ Παραχωρήσεις (εφόσον αποφασιστεί από την Ελλάκτωρ η πώλησή της).
Με την εξαγορά της Άκτωρ η Intrakat συμπληρώνει την τεχνική της επάρκεια, ενώ θα επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακος που είναι εφικτό να γίνουν (κοινά εργοτάξια όπου είναι δυνατόν, κοινές προμήθειες κ.λ.π.).
Ακόμη, η εκτίμηση της διοίκησης της Intrakat είναι ότι τα έργα που έχει αναλάβει τελευταία η Άκτωρ δεν έχουν πρόβλημα κερδοφορίας: «Υπάρχει το αναγκαίο κεφάλαιο κίνησης και εφόσον γίνει και σωστή δουλειά δεν τίθεται θέμα κερδοφορίας» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με τις εγγυήσεις που είναι αναγκαίες για την ανάληψη των έργων ο επικεφαλής της Intrakat σημείωσε ότι αυτές της Άκτωρ καλύπτονται στο σύνολό τους. Ωστόσο, εμφανίστηκε προβληματισμένος για το κατά πόσον είναι δυνατόν οι 4 συστημικές τράπεζες να ανταποκριθούν στο μεγάλο ύψος των εγγυητικών που θα χρειαστούν οι εταιρείες το επόμενο διάστημα, εφόσον προχωρήσουν όλα τα έργα που σχεδιάζονται.
Το νέο κατασκευαστικό σχήμα που θα δημιουργηθεί με την όποια μορφή του θα συνεργάζεται με την Άκτωρ Παραχωρήσεις στα έργα παραχώρησης ανά περίπτωση, χωρίς να είναι δεσμευτικό.
Στην περίπτωση της εκ νέου παραχώρησης της Αττικής Οδού η Intrakat θα συμμετέχει στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) προσχωρώντας στην κοινοπραξία των Brisa – Auto Estradas de Portugal και Rubicone Bidco. Η Brisa είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής αυτοκινητοδρόμων στην Πορτογαλία.
Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ Παραχωρήσεις διεκδικεί τον αστικό αυτοκινητόδρομο με τις Άβαξ και την Ardian Infrastructure (διεθνής επενδυτικό οίκος για τον οποίο πάντως υπάρχουν πληροφορίες ότι εγκαταλείπει την κοινοπραξία, αλλά μένει να το δούμε).
Σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) που αποτελεί τη μεγαλύτερη παραχώρηση με κατασκευαστικό αντικείμενο για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός, η Intrakat δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και δεν σκοπεύει να καταθέσει προσφορά συμπράττοντας με άλλον φορέα που συμμετέχει στη διαδικασία.
Στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) η διοίκηση της Intrakat επανέλαβε χθες ότι παραμένει ο στόχος τα 350 MW εγκατεστημένη ισχύ την επόμενη τριετία, συμπληρώνοντας ότι τα έργα προχωρούν κανονικά.