Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια τόσο της Rail Cargo Logistics Goldair, όσο και της Hellenic Train από τη Θεσσαλονίκη (σιδηροδρομικός κόμβος ΤΧ1) προς την Ειδομένη. Θα πραγματοποιηθούν δυο δρομολόγια από την Hellenic Train και ένα από την Rail Cargo.
Ήδη στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό αλλά και στο Κέντρο Διαλογής της Θεσσαλονίκης έχουν εγκλωβιστεί δεκάδες εμπορικά βαγόνια με εμπορεύματα εκατομμυρίων ευρώ, με το οικονομικό αποτύπωμα να είναι βαρύ για τους επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν πληρώσει τις προμήθειες.
Όπως αναφέρουν διαμεταφορείς, μόνο στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό θα έπρεπε να βρίσκονται ακόμη 60 βαγόνια από Σερβία – Ουγγαρία – Βόρεια Μακεδονία, τα οποία θα παραλάμβαναν το εμπόρευμα ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά τους εγχώρια και συγκεκριμένα σε Αθήνα, Σίνδο, Τρίκαλα, Γιαννιτσά, Αμύνταιο.
Σε εξέλιξη, όπως έχει γράψει η «Ν», βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για τη διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων από το Ικόνιο και το Θριάσιο προς τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια, προς τα βόρεια σύνορα της χώρας. Από χθες το βράδυ, η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τον ΟΣΕ. Η Hellenic Train και οι μηχανοδηγοί ζητούν εγγυήσεις για τα συστήματα επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, δηλαδή εγγυήσεις ότι λειτουργεί και έχει πιστοποιηθεί το σύστημα GSMR. Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει προμηθεύσει την εταιρεία με 30 φορητές συσκευές GSMR.
Τέλος η Cosco που διαχειρίζεται το λιμάνι του Ικονίου με επιστολή της ζητά την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά είναι στοιβαγμένα στο Ικόνιο και σε γειτονικές χώρες.