Τα τελευταία χρόνια η κλιματική αλλαγή, η αύξηση των πλαστικών απορριμμάτων και η ανάγκη αποτελεσματικής προστασίας του περιβάλλοντος αποτελούν ζητήματα που απασχολούν μεγάλη μερίδα της επιστημονικής κοινότητας, των επιχειρήσεων, αλλά και των πολιτών σε ατομικό επίπεδο. Έχει γίνει λοιπόν αντιληπτό ότι χρειάζεται να αναπτύσσονται διαρκώς τρόποι περιορισμού κάθε δραστηριότητας που λειτουργεί επιβαρυντικά για τον πλανήτη και η ένταξη, στην καθημερινότητα όλων μας, συνηθειών με πρακτικό eco-friendly χαρακτήρα. Σημαντική προφανώς εδώ είναι και η συμβολή των επιχειρήσεων μέσα από τη διάθεση προϊόντων και συσκευασιών που σέβονται το περιβάλλον.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται σταθερά και η Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Hellas και Coca-Cola Τρία Έψιλον) με συγκεκριμένη στρατηγική, δράσεις και ενημερωτικές εκστρατείες που στοχεύουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Πρόσφατα η εταιρεία κυκλοφόρησε νέες συσκευασίες για τα αναψυκτικά, τους χυμούς και τα ροφήματα που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιό της, οι οποίες διαθέτουν μη αποσπώμενα καπάκια, με στόχο να στηρίξει περαιτέρω την εθνική προσπάθεια για αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης και μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων. Ο νέος σχεδιασμός εξασφαλίζει ότι 256 εκατομμύρια καπάκια των πλαστικών μπουκαλιών παραμένουν προσαρτημένα στο δαχτυλίδι ασφαλείας, τόσο κατά τη διάρκεια χρήσης της συσκευασίας, όσο και κατά την ανακύκλωσή της. Ως εκ τούτου, μετά την κατανάλωση του αναψυκτικού κάθε καταναλωτής μπορεί πλέον να απορρίψει εύκολα και άμεσα ολόκληρη τη συσκευασία, μαζί με το καπάκι της, στον πλησιέστερο κάδο ανακύκλωσης. Η πρωτοβουλία αυτή δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να συμβάλλει στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων και να εφαρμόσει την Ευρωπαϊκή Οδηγία και τη σχετική Ελληνική νομοθεσία έναν χρόνο νωρίτερα από το 2024 που προβλέπουν οι αντίστοιχες προθεσμίες.
Παράλληλα με την αλλαγή στις συσκευασίες της, η Coca-Cola δημιούργησε και την καμπάνια επικοινωνίας και εκπαίδευσης «Για Πάντα Μαζί» με στόχο την εξοικείωση των καταναλωτών με την ορθή χρήση και ανακύκλωση των ανανεωμένων συσκευασιών. Η καμπάνια αποτελεί μία ακόμα αφορμή για να εξοικειωθούν οι καταναλωτές με τις έννοιες και αρχές της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης και να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στα απορρίμματα.
Η υιοθέτηση των μη αποσπώμενων καπακιών αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης που ακολουθεί η Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον και Coca-Cola Hellas) με οδηγό το όραμά της «Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα». Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής η εταιρεία είναι προσηλωμένη στον σχεδιασμό πιο βιώσιμων συσκευασιών και τη συνολική μείωση των υλικών συσκευασίας, την αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένων συσκευασιών και τη μείωση των συσκευασιών από πρωτογενή υλικά. Στο ίδιο πλαίσιο η εταιρεία υιοθέτησε το 2022 την πρωτοποριακή συσκευασία KeelClip™, από 100% ανακυκλώσιμο χαρτόνι, η οποία αντικατέστησε την πλαστική μεμβράνη στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου, ενώ παράλληλα έχει δεσμευτεί για συλλογή και ανακύκλωση κάθε συσκευασίας που διαθέτει στην αγορά μέχρι το 2030, προώθηση της κυκλικής οικονομίας, καθώς και για ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2040, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και ένα πιο βιώσιμο μέλλον για όλους.