Την υποστήριξη του Δήμου Αθηναίων αλλά και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος, έχει το Κοινωφελές Ίδρυμα Νικόλας Δ. Πατέρας, στην προσπάθεια που κάνει να σώσει 230 δέντρα στο πάρκο Ριζάρη που θα κατασκευαστεί ο νέος Σταθμός της γραμμής 4 του Μετρό.
Η υπόθεση εξετάζεται στο ΣτΕ, και πριν την κατάθεση των φακέλων, σε δηλώσεις που είχε κάνει στη «Ν» ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Νικόλας Πατέρας, είχε προαναγγείλει ότι ο Δήμος Αθηναίων θα υποστηρίξει τη θέση του, να κατασκευαστεί σε άλλο σημείο που δεν υπάρχουν δέντρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο υπόμνημα που υπέβαλε στο ΣτΕ ο Δήμος Αθηναίων καθιστά σαφές πως δεν γνώριζε για την ύπαρξη εναλλακτικής χάραξης, αλλά ότι ενημερώθηκε γι’ αυτή κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας. Ο δήμος τάχθηκε υπέρ της πρότασης αυτής, εφόσον την εγκρίνει και η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθώς αυτή θα πρέπει να αποτελεί μία βιώσιμη και τεχνικά άρτια λύση που δύναται να εξασφαλίσει τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εκτέλεση του έργου. Επίσης προσθέτει πως ο δήμος θα ήταν θετικός στη νέα χάραξη, καθώς αυτή θα σήμαινε τη μικρότερη δυνατή απώλεια υφιστάμενου πρασίνου, ενώ η νέα χάραξη δεν προβλέπει σημαντική μετατόπιση στη χωροθέτηση του σταθμού.
Παράλληλα, στην επιστολή που υπογράφει η πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού Λυδία Καρρά και απεστάλη στο ΣτΕ στις 22 Φεβρουαρίου γίνεται λόγος για ελλιπή ενημέρωση και αδυναμία συμμετοχής στη διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Η πρόεδρος της εταιρείας τονίζει πως συντάσσεται στο πλευρό του Νίκου Πατέρα και επισημαίνει ότι το ζήτημα γνωστοποιήθηκε τόσο στην εταιρεία όσο και στους κατοίκους της περιοχής μέσα από δημοσιεύματα κατά τους τελευταίους μήνες. Προσθέτει ακόμη ότι η εταιρεία, παρά το γεγονός πως αποτελεί ενδιαφερόμενο κοινό, δεν μπορούσε να συμμετέχει στη διαβούλευση για την ΜΠΕ και πως ουδέποτε πληροφορήθηκε για τη διενέργειά της.
Επιπλέον, σχολιάζει ότι το μόνο που υπήρξε ήταν μία ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής για το θέμα, ενώ ούτε και ο Δήμος Αθηναίων συμμετείχε ενεργά στη διαδικασία της διαβούλευσης. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επιστολή, ο δήμος έδωσε τη γνωμοδότησή του χωρίς να αναλάβει τις πρωτοβουλίες ενημέρωσης και πληροφόρησης του ενδιαφερόμενου κοινού, παρά το γεγονός ότι οι 8 από τους 15 σταθμούς της νέας γραμμής βρίσκονται εντός των διοικητικών του ορίων.