Δύο φορείς υπέβαλαν το πρωί φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ, αξίας 292 εκατ. ευρώ, για την ανάθεση σε ιδιώτη της 11ετούς σύμβασης συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για δύο κοινοπραξίες, την Άκτωρ Παραχωρήσεις – Neotrans και την ATM (δημοτικό φορέα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του Μιλάνου) με την Egis.
Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ κατασκευάζει τη βασική γραμμή του Μετρό της συμπρωτεύουσας και την επέκταση στα ανατολικά.
Το μοντέλο του ιδιώτη που θα λειτουργεί Μετρό εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας.
Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει καθυστερήσει και είναι πλέον αρκετά πιθανό να ολοκληρωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης και να μην υπάρχει ανάδοχος να το λειτουργήσει.
Η εκτίμηση είναι ότι η βασική γραμμή θα ολοκληρωθεί έως το τέλος 2023.
Ωστόσο, βάσει τροπολογίας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε από τη Βουλή τις προηγούμενες ημέρες παρέχεται η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την Αττικό Μετρό υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό έργο και επέκταση προς Καλαμαριά) στον κατασκευαστή για χρονικό διάστημα 2 ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.