Καθημερινά στις επιχειρήσεις χάνεται χρόνος, ενέργεια και ευκαιρίες. Το Management και η Οργάνωση είναι τα δύο πιο καθοριστικά στοιχεία για την ανάπτυξη και την αύξηση των κερδών ενός οργανισμού. Όταν μια επιχείρηση δεν λειτουργεί σωστά, τότε η ζημία, είτε έμμεση, είτε άμεση, είναι μεγάλη, καθώς επίσης είναι δύσκολο να υπολογιστεί. Συνήθως, όμως, ο επιχειρηματίας έχει την ικανότητα να αντιλαμβάνεται πως κάτι δε λειτουργεί σωστά. Η καθημερινότητα είναι δύσκολη και ψυχοφθόρα, τα κέρδη είναι χαμηλότερα από το αναμενόμενο, το ταμείο στο τέλος του μήνα ακόμη χειρότερο και το προσωπικό εμφανίζει προβλήματα και δυσλειτουργίες.
Μπορεί να πει κάποιος ότι σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι δομές και οι διαδικασίες, όπως οι διευθυντές, οι προϊστάμενοι, τα τμήματα και άλλα οργανωτικά εργαλεία, είναι πολυτέλεια και πολλές φορές δεν έχουν νόημα. Βέβαια, εφόσον όλες αυτές τις θέσεις καλύπτει, προφανώς, ο ίδιος ο επιχειρηματίας, τα κάνει όντως όλα σωστά; Επίσης, γνωρίζει το πώς να τα κάνει; Προλαβαίνει;
Ανακαλύψτε τι μπορείτε να κάνετε καλύτερα, απλούστερα και ευκολότερα. Οργανώστε καλύτερα την ομάδα, το τμήμα, το κατάστημα, το call center ή την εταιρεία σας. Διοικείστε πιο αποτελεσματικά τους εργαζομένους σας. Παρακινείστε τους έτσι ώστε να γίνουν πιο παραγωγικοί. Δημιουργήστε ένα καλύτερο κλίμα για να βελτιώσετε τις σχέσεις μεταξύ σας και μεταξύ τους. Μειώστε το δικό σας άγχος, αλλά και το άγχος των ανθρώπων σας. Κάντε την καθημερινότητα καλύτερη και αποδοτικότερη.
Οι βασικοί τομείς οι οποίοι είναι κρίσιμοι για μια καλύτερη διοίκηση και λειτουργία μιας επιχείρησης, αλλά και για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της κερδοφορίας της είναι οι εξής:
Ξεκάθαροι εταιρικοί στόχοι: Κάθε χρονιά οι στόχοι της επιχείρησης πρέπει να είναι ξεκάθαροι, ώστε να την οδηγούν στρατηγικά στη συνέχεια σε ενέργειες και δράσεις. Η ύπαρξη οράματος είναι απαραίτητη για την σύνδεση του παρόντος με το μέλλον σε όλα τα επίπεδα.
Οργάνωση του Budget της χρονιάς: Το οικονομικό πλάνο της χρονιάς πρέπει να έχει ετοιμαστεί από την αρχή και να παρακολουθείται ως προς την επίτευξή του τουλάχιστον κάθε μήνα.
Cash is the King: Παρακολουθούμε αναλυτικά το ταμείο μας, καταγράφοντας εισπράξεις και πληρωμές υποχρεώσεων, ενώ προσπαθούμε να προβλέπουμε τις εισπράξεις στον μέγιστο χρονικό ορίζοντα που μας επιτρέπει η μορφή της δραστηριότητάς μας. Παράλληλα, διορθώνουμε τις προβλέψεις και ανασυντασσόμαστε σύμφωνα με τη νέα πραγματικότητα κάθε φορά.
Η ορθή οικονομική διαχείριση και υγεία αποτελεί τη σημαντικότερη συνθήκη για το μέλλον της εταιρείας.
Οργάνωση: Δημιουργώντας δομές, τμήματα, ιεραρχία, αρμοδιότητες και διαδικασίες, βελτιώνετε την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων σας, εξορθολογίζετε τις προσδοκίες τους, βελτιώνετε τις συνθήκες και το περιβάλλον εργασίας τους και κυρίως την απόδοσή τους. Επίσης, κάνετε τη ζωή σας ως επιχειρηματίες πιο εύκολη. Σημαντική πρόκληση σε αυτό αποτελεί η επιλογή ικανών συνεργατών, τους οποίους θα εμπιστευτείτε και των οποίων το expertise θα λαμβάνετε σοβαρά υπόψη.
Εκπαίδευση: Πλέον στον τομέα της αγοράς εργασίας και της επιλογής προσωπικού, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ακούγεται όλο και περισσότερο από τους ειδικούς σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού ότι το κρίσιμο στοιχείο επιλογής, πλέον, είναι ο χαρακτήρας και τα soft skills. Για αυτό και η εκπαίδευση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία είτε σε επίπεδο soft skills, είτε σε επίπεδο εξειδικευμένων γνώσεων.
Διατήρηση πελατοκεντρικής κουλτούρας: Αν και λέγεται πως σήμερα τη θέση του πελάτη στα συστήματα management των εταιρειών έχει πάρει ο εργαζόμενος, παρόλα αυτά οι εταιρείες οι οποίες προοδεύουν διατηρούν τον πελάτη στο επίκεντρο της λειτουργίας τους. Από το παραδοτέο μιας υπηρεσίας, το εμπόρευμα ή κάποιο προϊόν μέχρι την εξυπηρέτησή του, ο ικανοποιημένος πελάτης σημαίνει έσοδα, κερδοφορία και ανάπτυξη. Ικανοποίηση πελάτη σημαίνει πάντοτε υπέρβαση των προσδοκιών του, αλλά και κοινή λογική στη διαχείρισή του, κάτι το οποίο είναι πάντα θέμα των ανθρώπων της εταιρείας και της νοοτροπίας που κυριαρχεί.
Όλα τα παραπάνω ξεκινούν από την αντίληψη που έχει (ή πρέπει να έχει) αρχικά ο επιχειρηματίας, η οποία μεταφράζεται σε όραμα και εταιρική κουλτούρα, ενώ στη συνέχεια διαχέεται στο σύνολο της λειτουργίας της εταιρείας και αποτελεί παράλληλα και την εικόνα της προς τα έξω. Στη διάθεση των επιχειρήσεων υπάρχει μεγάλη ποικιλία σύγχρονων εργαλείων και μεθοδολογιών, ώστε να βοηθηθούν σε κάθε επίπεδο και να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα λειτουργίας και απόδοσης.
Βασίλης Μίτσης, Business Consulting Manager