Κορυφώνεται το ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο με επίκεντρο την πώληση της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, Άκτωρ.
Η εκτίμηση που κυριαρχεί, βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, είναι ότι οι διαπραγματεύσεις των μετόχων της Ελλάκτωρ (ολλανδική Reggeborgh Invest BV και Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη) με τους ενδιαφερόμενους αγοραστές (την κυπριακή Wade Adams και την Adamas Group του Δημήτρη Κούτρα) βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο με όλα τα σενάρια ανοιχτά.
Στελέχη της αγοράς που είναι σε θέση να γνωρίζουν σημειώνουν ότι οι βασικοί όροι της αγοραπωλησίας έχουν συμφωνηθεί με την υπογραφή του προσυμφώνου που ανακοινώθηκε στις 31.1.23.
Μεταξύ άλλων, οριστικοποιημένο είναι το τίμημα (περί τα 163 εκατ. ευρώ) όπως και το πως θα λειτουργήσει η συνεργασία μεταξύ της Άκτωρ και της Άκτωρ Παραχωρήσεις, δύο εταιρείες που είναι στενά συνδεδεμένες λόγω της κοινής καθόδου τους σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ. Για όλα τα εν εξελίξει έργα (αυτά που έχουν συμβασιοποιηθεί και αυτά που βρίσκονται στη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας) το status δεν θα μεταβληθεί, ενώ όσα τρέξουν στο μέλλον θα εξετάζονται ανά περίπτωση.
Η πλευρά των αγοραστών έχει λάβει το τελικό αναλυτικό κείμενο της συμφωνίας χωρίς, τουλάχιστον μέχρι χθες, να έχει απαντήσει θετικά ή αρνητικά. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει μια ενδιάμεση ημερομηνία (η 28η Φεβρουαρίου) μέχρι την οποία θα πρέπει να υπογραφεί από τις δύο πλευρές το τελικό συμβατικό κείμενο, ώστε η Ελλάκτωρ να προχωρήσει σε γενική συνέλευση για τη λήψη των σχετικών αποφάσεων.
Διαφορετικά η πλευρά των αγοραστών θα θεωρήσει ότι οι Wade Adams και Adamas Group έχουν υπαναχωρήσει και θα διακρατήσει την εγγυητική επιστολή των 5 εκατ. ευρώ. Δεν αποκλείεται βεβαίως οι δύο πλευρές να μεταφέρουν το ορόσημο, του τέλους Φεβρουαρίου, αν κριθεί αναγκαίο.
Η τελική ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί για τις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις είναι 31η Μαρτίου ωστόσο αναφέρεται στην ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Βάσει των παραπάνω η φημολογούμενη υπαναχώρηση της Wade Adams, δεν μπορεί να αποδοθεί σε διαφωνία της σε βασικά σημεία της συμφωνίας. Από την αγορά πιθανολογείται ότι μπορεί να έχει δυσκολίες με τις εγγυητικές ύψους 100 εκατ. που έχει εκδώσει η Άκτωρ, τις οποίες θα πρέπει να αναλάβει, κάτι πάντως που δεν στηρίζεται επαρκώς τη στιγμή που έχει επιδείξει στους πωλητές ότι έχει τη φερεγγυότητα και τα κεφάλαια να αγοράσει την Άκτωρ.
Όπως είναι λογικό όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην Ελλάκτωρ που για άλλη μια φορά μετασχηματίζεται.
Η αγορά θεωρεί δεδομένο ότι αν η εν λόγω συμφωνία ναυαγήσει η Intrakat θα καταθέσει τη δική της πρόταση εξαγοράς της Άκτωρ. Στην υποθετική περίπτωση που τα βρίσκει με τους μετόχους της Ελλάκτωρ, θα ενισχύσει σημαντικά τη θέση της, προοπτική που κινητοποιεί τους υπόλοιπους ομίλους.
Να σημειωθεί ότι από την πλευρά του μεγαλύτερου κατασκευαστικού Ομίλου σήμερα, της ΓΕΚ Τέρνα, αναφέρεται κατηγορηματικά ότι δεν υφίσταται ενδιαφέρον για την εξαγορά της Άκτωρ. Η ΓΕΚ Τέρνα, στο μεταξύ, τελεί εν αναμονή της ολοκλήρωσης της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή στην First Sentier (εφόσον η ξένη εταιρεία δεν υπαναχωρήσει από τα συμφωνηθέντα). Πρόκειται για μια συμφωνία που επίσης αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από την κατασκευαστική – ενεργειακή αγορά, όπως και από τους μετόχους της Τέρνα Ενεργειακής.