Την αποκλιμάκωση των τιμών στο ράφι, μέσω πιο στοχευμένων προωθητικών ενεργειών προωθεί η Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η οποία δίνει μπόνους 1,3 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενους και διατηρεί απρόσκοπτα τα επενδυτικά πλάνα της σε Κύπρο, Βουλγαρία και Ελλάδα.
Αναλυτικότερα, προκειμένου να αντισταθμίσει τις πιέσεις που δέχονται οι εγχώριοι καταναλωτές από τη διατήρηση του έντονα πληθωριστικού κύματος στο ράφι και να συγκρατήσει την υποχώρηση των όγκων πωλήσεων, η ισχυρή γαλακτοβιομηχανία προωθεί για τη φετινή χρονιά ένα στοχευμένο εμπορικό πλάνο ενεργοποιώντας εκ νέου προσφορές και προωθητικές ενέργειες σε πιο στοχευμένη βάση.
Όπως αναφέρει στην «Ν» ο πρόεδρος του ομίλου Δημήτρης Σαράντης «η συγκυρία παραμένει πληθωριστική σε ο,τι αφορά στα λειτουργικά έξοδα, ωστόσο διαφαίνεται ότι το ενεργειακό κομμάτι εμφανίζει τάσης αποκλιμάκωσης. Το 90% των αναγκαίων ανατιμήσεων το προωθήσαμε μέσα το 2022 και φέτος εάν γίνουν κάποιες αυξήσεις στις τιμές αυτές θα αφορούν μικρούς και συγκεκριμένους κωδικούς. Πλέον θα προωθήσουμε trade πολιτικές με προωθητικές ενέργειες και προσφορές προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες στους όγκους που καταγράφει η κατανάλωση».
Συμφωνα με τον ίδιο, το πρώτο δίμηνο του 2023 η κατηγορία των γαλακτοκομικών υποχωρεί με ρυθμό 5% σε όγκους πωλήσεων. Ο κ. Σαράντης εκτιμά ότι με ένα στοχευμένο εμπορικό πλάνο σε συνδυασμό με την “αποσυμπίεση” των νοικοκυριών από τα αυξημένα κόστη ενέργειας θα μπορέσει να κλείσει η ψαλίδα της υποχώρησης των πωλούμενων ποσοτήτων.
Σε γενικές γραμμές η διοίκηση της Ελληνικά Γαλακτοκομεία εκφράζει αισιοδοξία για την πορεία του 2023, έτος το οποίο θα «τρέξει» με γοργό ρυθμό η υλοποίηση των προγραμματισμένων επενδυτικών σχεδιασμών.
Ήδη το χρονοδιάγραμμα για την Κύπρο τοποθετεί την έναρξη του νέου εργοστασίου χαλουμιού και άλλων γαλακτοκομικών, επένδυση περί τα 40 εκατ. ευρώ, τον Δεκέμβριο είτε μέσα στο Ιανουάριο του 2024.
Η επένδυση αυτή ήδη συνδυάζεται και με την εξαγορά του 49% της Κυπριακής γαλακτοβιομηχανίας «Κουρούσης» που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του περσινού Αυγούστου, όπου παράγονται ήδη οι κωδικοί χαλουμιού του Ομίλου.
Την ίδια ώρα, η έγκριση στα τέλη του φετινού Ιανουαρίου και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Βουλγαρίας της εξαγοράς της United Milk Company έχει ήδη ανοίξει το δρόμο ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση της στρατηγικής για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στα Βαλκάνια. Εξάλλου, πέρα από την παραγωγική διεύρυνση επί βουλγαρικού εδάφους, «τρέχει» και η αναβάθμιση του Logistic Center στην Ρουμανία.
Σε ο,τι αφορά στο επαναλανσάρισμα της ΑΓΝΟ στα εγχώρια ράφια φέρεται ότι «σκοντάφτει» στις καθυστερήσεις που καταγράφονται στην προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε το λανσάρισμα στην έναρξη του 2023 περί των δέκα κωδικών σε γάλα και γιαούρτι, οι οποίοι σε πρώτη φάση θα διατεθούν στην Κεντρική Μακεδονία, ωστόσο το πλάνο εκ των πραγμάτων μετατίθεται ενδεχομένως για το τέλος του πρώτου εξαμήνου.
Όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν» μέσα από την ωρίμανση των εξαγορών που συντελέστηκαν την περσινή χρονιά, τη θετική πορεία που καταγράφουν οι εξαγωγές σε φέτα και γιαούρτι στις υφιστάμενες αγορές αλλά και στις νέες που αναμένεται να εισχωρήσουν τα σήματα του ομίλου καθώς και με την ολοκλήρωση των παραγωγικών επενδύσεων, αναμένεται η επίτευξη ρυθμού ανάπτυξη περί το 5% ετησίως στις επόμενες χρήσης. Να σημειωθεί ότι για το 2022 οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι τα έσοδα του ομίλου «φλερτάρουν» με το 0,5 δις ευρώ.
Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι η διοίκηση αναγνωρίζοντας την συμβολή των εργαζόμενων της γνωστοποίησε -στο πλαίσιο πρόσφατης εκδήλωσης για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας – τη χορήγηση μπόνους συνολικού ύψους 1,3 εκ. ευρώ, ενώ απονεμήθηκαν τιμητικές πλακέτες σε 25 συνεργαζόμενους κτηνοτρόφους – παραγωγούς γάλακτος που συνοδεύτηκαν με ένα μπόνους συνολικής αξίας 150.000 ευρώ.