Σημαντική μείωση των συνολικών δανειακών της υποχρεώσεων, 45% από το τέλος του 2020, και ιστορικά υψηλό υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο έργων, στα περίπου 2,2 δις. έχει πετύχει η Άβαξ.
Σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο του κατασκευαστικού Ομίλου, Χρήστο Ιωάννου, η Άβαξ βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής ανάκαμψης των οικονομικών της αποτελεσμάτων έπειτα από μία αποτελεσματική κεφαλαιακή πολιτική θέτοντας τις βάσεις για δυναμικές διεκδικήσεις έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου στο 9μηνο του 2022 ήταν 368 εκατ. (ο καθαρός 327 εκατ.). Στο τέλος του 2022, όπως είπε χθες η διοίκηση της κατασκευαστικής σε ενημέρωση του Τύπου, διαμορφώθηκε στα 307 εκατ. (καθαρός 225 εκατ.) ενώ εντός του 2023 θα αποπληρωθούν υφιστάμενα ομολογιακά δάνεια ύψους 101 εκατ. ευρώ. Η προοπτική είναι μέχρι το 2028 ο σημερινός δανεισμός να έχει μηδενιστεί.
Ενδέχεται ωστόσο να συναφθεί πρόσθετο ομολογιακό δάνειο για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.
Εκτός από τα έσοδα της κύριας δραστηριότητας της η Άβαξ αναμένει σημαντικά μερίσματα τα επόμενα τρία χρόνια (2023 – 2025) από την Αττική Οδό της τάξεως των 90 εκατ. καθώς και επιστροφή κεφαλαίου συν το αποθεματικό από την ίδια παραχώρηση που λήγει τον Οκτώβριο του 2024, ύψους 60 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται δηλαδή ότι τα ταμεία της θα ενισχυθούν με τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ χωρίς στο ποσό αυτό να υπολογίζονται οι απαιτήσεις της Αττικής Οδού για αποζημιώσεις.
Απαιτήσεις αποζημίωσης (claims) σημαντικού ύψους υπάρχουν και για ορισμένα κατασκευαστικά έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 2022 για την Άβαξ θα κλείσει με έσοδα 360 εκατ. ενώ εκτιμάται ότι φέτος θα φτάσουν τα 500 εκατ. ευρώ. Το 2022 τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε περίπου 65 εκατ., με τη διοίκηση του Ομίλου να μην αποκλείει φέτος τη διανομή κερδών στους μετόχους, έπειτα από πολλά χρόνια.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων έχει διαμορφωθεί σε 2,161 δις. από το οποίο τα 2,124 εκατ. ευρώ αφορούν υπογεγραμμένες συμβάσεις.
Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως ο Όμιλος αξιολογεί τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον κλάδο, δεδομένης της πληθώρας των υπό δημοπράτηση έργων στην Ελλάδα, αλλά και τη μεταστροφή που έχει προκληθεί ως προς τις επενδύσεις σε υποδομές φυσικού αερίου. Με δεδομένη την εξειδίκευση της εταιρίας στον κλάδο, θεωρεί πως η Άβαξ έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής της σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στη σχετική αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ εστίασε επίσης στα σημαντικά έργα που ολοκληρώθηκαν πέρσι, όπως ο αγωγός IGB και η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό καθώς και στα νέα που έχουν ξεκινήσει όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το FlyOver της Θεσσαλονίκης, η φάση Α’ των έργων υποδομής στο Ελληνικό και το City of Dreams Mediterranean Integrated Casino Resort στη Λεμεσό.
Αναφορικά με τις εξελίξεις στην κατασκευαστική αγορά και ειδικότερα όσα διαδραματίζονται σχετικά με την πώληση της Άκτωρ τα στελέχη της Άβαξ απέφυγαν να κάνουν σχόλια σημειώνοντας μόνον ότι πρόκειται για μια συμφωνία με δυσκολίες στην αρχιτεκτονική της, ειδικά στο σκέλος που αφορά τη σύνδεση που έχει η Άκτωρ με την Άκτωρ Παραχωρήσεις. Βεβαίως, όλοι παρακολουθούν τις εξελίξεις με ενδιαφέρον, άλλωστε σε ορισμένα έργα οι εταιρείες συνεργάζονται μεταξύ τους συγκροτώντας κοινοπραξίες.