Skip to main content

Έρευνα Mondelez: Τα σνακ αντικαθιστούν, εν μέσω κρίσης, βασικά γεύματα των καταναλωτών

Τα σνακ εξελίσσονται σε ... είδος πρώτης ανάγκης . Το 71% των καταναλωτών καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον, δύο φορές την ημέρα.

Η κρίση του κόστους ζωής επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών σε όλες τους τις πτυχές, ακόμη και τις αγορές των σνακ. Η παγκόσμια μελέτη της Mondelēz International State of Snacking™ για τις τάσεις των καταναλωτών διερευνά πώς οι τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις επιλογές σνακ των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο, με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων να συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στο σνακ, παρά τα αυξανόμενα κόστη και τις οικονομικές προκλήσεις.

Η έκθεση, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το The Harris Poll, παρακολουθεί τις στάσεις και τις συμπεριφορές αναφορικά με τα σνακ μεταξύ χιλιάδων καταναλωτών που ερωτήθηκαν σε 12 χώρες για τέταρτη συνεχή χρονιά. Αυτά τα ευρήματα δείχνουν τον διευρυμένο ρόλο του σνακ, καθώς το σνακ αντικαθιστά όλο και περισσότερο τα παραδοσιακά γεύματα στη ζωή των καταναλωτών. Τα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν ότι οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο καταναλώνουν σνακ:

  • Καθημερινά – Τα σνακ αποτελούν είδος πρώτης ανάγκης – 71% των καταναλωτών καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον, δύο φορές την ημέρα.
  • Συνειδητά – 78% των καταναλωτών αναφέρει ότι αφιερώνουν χρόνο για να γευτούν απολαυστικά σνακ με το 61% να λέει ότι χρειάζονται χρόνο για να χωρίσουν τα σνακ σε μερίδες πριν τα φάνε.
  • Συχνά – Οι καταναλωτές αντικαθιστούν με αυξανόμενο ρυθμό τα γεύματα με σνακ, με το 55% να αναφέρει μεγαλύτερη πιθανότητα να φάει ένα σνακ και στις τρεις τυπικές ώρες γευμάτων.
  • Βιώσιμα – Η μείωση των απορριμμάτων είναι κορυφαία προτεραιότητα, με επτά στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι δίνουν προτεραιότητα στα σνακ που έχουν λιγότερη συσκευασία και το 72% δηλώνουν ότι συνήθως την ανακυκλώνουν.

Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν σνακ για να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες στη ζωή τους. Η συντριπτική πλειοψηφία είπε ότι καταναλώνουν τακτικά σνακ για να ανταμείψουν τον εαυτό τους (78%) και για μια αίσθηση άνεσης (77%), συμπεριλαμβανομένης της συντριπτικής πλειοψηφίας των millennials (85% και για τους δύο λόγους). Το υφιστάμενο περιβάλλον τονίζει επίσης τη σημασία της αναγνώρισης της επωνυμίας, με το 67% να λέει ότι θα αγόραζε λιγότερες από τις αγαπημένες του μάρκες σνακ παρά εναλλακτικές, ανεξάρτητα από το κόστος.

Η έρευνα συμπληρώνει τις ποικίλες, ιδιόκτητες γνώσεις της Mondelēz International για τα σνακ, συμπεριλαμβανομένων των μακροοικονομικών τάσεων από πολλαπλές πηγές που ενημερώνουν για το μέλλον του σνακ και επικυρώνουν την εστίαση της εταιρείας στην παροχή του σωστού σνακ, για την σωστή στιγμή και που έχει φτιαχτεί με τον σωστό τρόπο.

Πρόσθετα ευρήματα από την έκθεση State of Snacking για το 2022, διαθέσιμα στη διεύθυνση www.mondelezinternational.com/stateofsnacking , περιλαμβάνουν:

Ενσυνείδητη κατανάλωση σνακ (Mindful snacking)

  • Οι καταναλωτές καταβάλλουν προσπάθεια να είναι προσεκτικοί όταν καταναλώνουν σνακ, με το 78% να αναφέρει ότι χρειάζονται χρόνο για να γευτούν απολαυστικά σνακ.

o   Πολλοί προσαρμόζονται επίσης σε μεγέθη μερίδων, λέγοντας ότι χρειάζονται χρόνο για να χωρίσουν τα σνακ σε μερίδες πριν τα καταναλώσουν (61%) και ελέγχουν τις διατροφικές ετικέτες στα σνακ πριν τα αγοράσουν (68%).

o   Εν τω μεταξύ, λιγότεροι από τους μισούς (46%) λένε ότι αισθάνονται ένοχοι όταν καταναλώνουν ένα απολαυστικό σνακ ή λιχουδιά.

Ένας τρόπος σύνδεσης

  • Η κατανάλωση σνακ προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία να συνδεθείτε με άλλους, με επτά στους 10 να επιβεβαιώνουν ότι «το να μοιράζομαι σνακ με άλλους είναι η γλώσσα της αγάπης μου».

o   Αυτή η τάση του να μαζεύονται τακτικά με τα αγαπημένα τους πρόσωπα για να απολαύσουν σνακ είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των νοικοκυριών στην Ινδία και το Μεξικό.

Όρεξη για βιωσιμότητα

  • Οι καταναλωτές εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο οι επιλογές  σνακ που κάνουν επηρεάζουν το περιβάλλον και αναγνωρίζουν ότι, τόσο οι εταιρείες, όσο και οι καταναλωτές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στο βιώσιμο σνακ.

o   63% των καταναλωτών συμφωνεί ότι τα σνακ με υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο θα πρέπει να κοστίζουν περισσότερο, ειδικά η γενιά των  millennials (70%) και Gen Z (69%).

o   64% είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για σνακ που είναι καλύτερα για το περιβάλλον και

o   65% θα πλήρωνε περισσότερα για σνακ που περιέχουν συστατικά, η συλλογή των οποίων έχει γίνει με ηθικό τρόπο

«Ο σημερινός καταναλωτής είναι πιο συνειδητοποιημένος από ποτέ για την κατανάλωσή του και αυτό περιλαμβάνει υγεία και ευημερία, καθώς και τον αντίκτυπο στον πλανήτη», δήλωσε ο Martin Renaud, Chief Marketing and Sales Officer της Mondelēz International. «Τα ευρήματα της έκθεσης αυτής συνεχίζουν να βοηθούν στην ενημέρωση της στρατηγικής μας ως παγκόσμιου ηγέτη στα σνακ με έμφαση στη σοκολάτα και τα μπισκότα και με δέσμευση για σωστό και βιώσιμο σνακ».

«Η έκθεσή μας για το State of Snacking επιβεβαιώνει ότι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο θεωρούν τα αγαπημένα τους σνακ ως προσιτές και απαραίτητες απολαύσεις», δήλωσε ο Dirk Van de Put, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International. «Το σνακ συνεχίζει να είναι ένας τρόπος για τους καταναλωτές να συνδεθούν ή να απολαύσουν μία ευχάριστη στιγμή μέσα στη μέρα τους, αποδεικνύοντας περαιτέρω την πεποίθησή μας ότι η απόλαυση κάθε σνακ μπορεί να γίνει με τον σωστό τρόπο».