Νέα ημερομηνία, η 29η Μαΐου, ορίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) για την κατάθεση των προσφορών στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Η μετάθεση της ημερομηνίας (αρχικά είχε οριστεί η 22η Φεβρουαρίου) ήταν αναμενόμενη και μάλιστα η εκτίμηση είναι ότι θα αποφασιστεί και δεύτερη, τη στιγμή που η χώρα έχει εισέλθει σε προεκλογική περίοδο με τις εκλογές να αναμένονται εντός της Ανοίξεως.
Πρόκειται για διαγωνισμό με μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον (οι αρχικές εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, προ της ανόδου των επιτοκίων, μιλούσαν για τίμημα της τάξεως των 2,4 δις.), στον οποίο συμμετέχουν 16 οικονομικοί φορείς με 8 κοινοπραξίες οι οποίες δύναται και να διαφοροποιηθούν.
Στους ενδιαφερόμενους συμπεριλαμβάνονται οι 5 μεγάλοι κατασκευαστικοί – ενεργειακοί όμιλοι (ΓΕΚ Τέρνα, Ελλάκτωρ, Μυτιληναίος, Άβαξ και πλέον και Intrakat) ο όμιλος Κοπελούζου, διεθνείς και ευρωπαϊκοί διαχειριστές υποδομών και επενδύσεων.
Μεταξύ των ξένων ενδιαφερόμενων περιλαμβάνεται η Brisa – Auto Estradas de Portugal, ο μεγαλύτερος διαχειριστής αυτοκινητοδρόμων στην Πορτογαλία. Διαχειρίζεται 1.628 χλμ. αυτοκινητοδρόμων και έχει κέρδη EBITDA 0,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Στην κοινοπραξία που έχει συγκροτήσει η Brisa, τελευταία έχει εισέλθει η Intrakat. Ο διευθύνων σύμβουλος της πορτογαλικής εταιρείας, Αντόνιο Πιρές ντε Λίμα, οικονομολόγος και πρώην υπουργός Οικονομικών της χώρας του, την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφθηκε την Ελλάδα και συνάντησε μέλη της κυβέρνησης.
Επίσης, μέλος της κοινοπραξίας που έχει συγκροτήσει η ΓΕΚ Τέρνα είναι η First Sentier η οποία συμμετέχει στον οικονομικό φορέα που, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είναι κοντά στην εξαγορά της Τέρνα Ενεργειακής, μια επιχειρηματική συμφωνία η οποία εφόσον υπογραφεί, θα είναι από τις μεγαλύτερες που θα έχουν γίνει στη χώρα.
Οι μεταθέσεις και οι καθυστερήσεις στις αποκρατικοποιήσεις δεν εκπλήσσουν. Η παραχώρηση της Εγνατίας έχει ανάδοχο από τον Αύγουστο του 2021 (την κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects) και ακόμα δεν έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση και δεν έχει γίνει το οικονομικό κλείσιμο. Δεν αποκλείεται και η σύμβαση για την Εγνατία να κλείσει μετά τις εκλογές. Εκκρεμεί η οριστικοποίηση του χρηματοοικονομικού μοντέλου από την κοινοπραξία με τις συνθήκες να έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την εποχή που ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, καθώς και η απόφαση του υπουργείου Υποδομών για τα διόδια.