Skip to main content

Η Αττική Οδός επιστρέφει στο επίπεδο κίνησης προ covid

Το 11μηνο, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στον αστικό αυτοκινητόδρομο ήταν 236.115 διελεύσεις έναντι 236.379 το ίδιο διάστημα του 2019.

Στο επίπεδο της κίνησης του 2019 έχει επιστρέψει η Αττική Οδός, έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών στην κυκλοφορία, λόγω πανδημίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες το 11μηνο Ιανουάριος – Νοέμβριος η μέση ημερήσια κυκλοφορία στον αστικό αυτοκινητόδρομο ήταν 236.115 διελεύσεις έναντι 236.379 το ίδιο διάστημα του 2019, δηλαδή μια οριακή αρνητική μεταβολή 0,11%.

Σε σχέση με το 2021 οι διελεύσεις φέτος είναι αυξημένες 13,56%.

Βάσει των ίδιων στοιχείων η κίνηση στην Αττική Οδό κατά την τρέχουσα χρήση σε σχέση με την προ covid εποχή είναι αυξημένη όλους τους μήνες, εκτός από τον Ιανουάριο (πιθανότατα λόγω του χιονιού) που εμφανίζεται μειωμένη 16,16%, τον Μάρτιο (μείωση 5,48%) και τον Ιούλιο (3,11%) ενδεχομένως γιατί τον Ιούλιο του 2019 ήταν οι εκλογές.

Η μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο 6,59% και τον Μάιο, 4,65%.

Στο 9μηνο η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν 233.694 διελεύσεις, οριακά μειωμένη (0,25%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Όπως εκτιμάται αντίστοιχη πορεία (οριακή αύξηση έναντι του 2019) ακολουθούν και τα έσοδα της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία 6μήνου που έχουν δημοσιοποιηθεί ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού διαμορφώθηκε σε 94,2 εκατ., μειωμένος 0,4% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019 που ήταν 94,5 εκατ. ευρώ. Τα έτη 2020 και 2021 ο κύκλος εργασιών ήταν 71,8 εκατ. και 75,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (στο α’ εξάμηνο). Ο τζίρος του φετινού πρώτου εξαμήνου ενισχύθηκε 24,6% έναντι του 2021.

Το ίδιο διάστημα τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε περίπου 35,7 εκατ. ευρώ, υψηλότερα από τα 26,1 εκατ. και 28,6 εκατ. ευρώ της 2ετίας 2020 – 2021 αλλά χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του 6μήνου 2019 (49,1 εκατ.). Η μείωση 27,4% σε σχέση με την χρονιά προ πανδημίας αποδίδεται στην επιβάρυνση της παραχώρησης με ποσό περίπου 8 εκατ. εξαιτίας του προστίμου και των αποζημιώσεων πολιτών για τη χιονόπτωση του χειμώνα που πέρασε.

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει σε εξέλιξη διαγωνισμό για την εκ νέου παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου καθώς η ισχύουσα λήγει το 2014. Συμμετέχουν 8 οικονομικοί φορείς και η εκτίμηση είναι ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί τέλος 2023 αρχές 2024.