Skip to main content

Να ανάψει «πράσινο» αναμένει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ / ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS

Από το υπουργείο Υποδομών περνά η αναχρηματοδότηση ομολογιακών δανείων

Το «πράσινο φως» από το υπουργείο Υποδομών αναμένει η εταιρεία παραχώρησης Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, προκειμένου να υπογράψει την αναχρηματοδότηση ομολογιακών της δανείων και να ανοίξει ο δρόμος για την επιστροφή κεφαλαίων από ομολογιακό τίτλο στους μετόχους της.

Με βάση τα στοιχεία του ισολογισμού της για το 2021 το σύνολο των ομολογιακών της δανείων είναι ύψους 446,5 εκατ. ευρώ. Τα 231,3 εκατ. αφορούν ομολογιακό που έχει καλυφθεί από τους μετόχους της. Πρόκειται για τη συνεισφορά τους σε κεφάλαια κατά την περίοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου (Μαλλιακός – Κλειδί) και έναρξης της παραχώρησης, σημαντικό τμήμα του οποίου θα τους επιστραφεί αναλογικά με το ποσοστό τους.

Υπενθυμίζεται ότι στην εν λόγω σύμβαση παραχώρησης, που λήγει 5/3/2038, συμμετέχουν η γερμανική Hochtief με 38,89%, η Άκτωρ Παραχωρήσεις (θυγατρική της Ελλάκτωρ) με 22,22%, η Άβαξ με 23,61% και η γαλλική Vinci Concessions με 15,28%.

Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο δάνειο που θα συναφθεί θα αναλάβει η Εθνική Τράπεζα, ενώ για τις κινήσεις που λαμβάνουν χώρα υπάρχουν οι σχετικές προβλέψεις στη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί και κυρώθηκε με νόμο (το 2007 και η τροποποίησή της το 2013).

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Υποδομών προσλαμβάνει χρηματοοικονομικό σύμβουλο, προκειμένου να εκτιμήσει τις επιπτώσεις της προτεινόμενης αναχρηματοδότησης, τους πιθανούς κινδύνους ή και οφέλη που αφορούν την πλευρά του ελληνικού δημοσίου.

Η σύμβουλος που θα προσληφθεί θα συνεργαστεί με την εταιρεία TREK Development A.E. η οποία παρέχει υπηρεσίες Χρηματοοικονομικού Συμβούλου για την υποβοήθηση των αρμοδίων διευθύνων του υπουργείου Υποδομών στον έλεγχο των Χρηματοοικονομικών Μοντέλων των εταιρειών παραχώρησης Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Οδός και Οδός Κεντρικής Ελλάδας.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου το 2021 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 81,3 εκατ. έναντι 70,4 εκατ. και είχε ζημιές μετά φόρων 2,3 εκατ. έναντι επίσης ζημιών 8,6 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας παραχώρησης στο τέλος της προηγούμενης χρήσης ήταν 48,5 εκατ. ευρώ έναντι 38,6 εκατ. το 2020.