ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επέκταση των κτιριακών της εγκαταστάσεων με επιπλέον 5.000 τ.μ. έχει σε εξέλιξη στην έδρα της στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης και ολοκληρώνει στις αρχές του 2023 η βιομηχανία κατασκευής κτηνοτροφικού εξοπλισμού και των δεξαμενών ψύξης και επεξεργασίας γάλακτος Milkplan. Περαιτέρω η εταιρεία δρομολογεί επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 7 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία-πενταετία, με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, ενώ καταγράφει πολύ υψηλά ποσοστά εξωστρέφειας, με εξαγωγές σε 98 χώρες.
Το 2022, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Ημερίδης, είναι μια χρονιά ορόσημο για την εταιρεία που γιορτάζει τα 25 χρόνια παρουσίας της στον συγκεκριμένο τομέα. Σε συνέχεια των επενδύσεών της την τελευταία διετία στο ανθρώπινο δυναμικό – μεταξύ άλλων δημιουργήθηκε τμήμα HR που πραγματοποιεί προγράμματα εκπαίδευσης για τους εργαζομένους και τμήμα Operations που οργανώνει και συντονίζει όλες τις λειτουργίες του εργοστασίου – η προαναφερόμενη τρέχουσα επένδυση αφορά στη δημιουργία νέων γραφείων για το διοικητικό προσωπικό, έκθεσης προϊόντων, συνεδριακού χώρου και αποθήκης ανταλλακτικών και αναλωσίμων. Το εν λόγω νέο κτήριο ονομάζεται “Milkplan Service Center”.
Περαιτέρω η εταιρεία προγραμματίζει να υλοποιήσει ένα επενδυτικό πλάνο για τα επόμενα 3-5 χρόνια, της τάξης των 7 εκατ. ευρώ, που θα κινηθεί σε τρεις άξονες: Δημιουργία κεντρικής αποθήκης 4500 τ.μ., νέο κτήριο που θα στεγάσει όλες της δραστηριότητες της αποθήκης της εταιρείας – Αναδιοργάνωση και αυτοματοποίηση των γραμμών παραγωγής και των αποθηκών, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες (ρομποτικά μηχανήματα) και λογισμικά διαχείρισης παραγωγής και αποθήκης (WMS, MES) – Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με σκοπό την σύνδεση στο δίκτυο στο πλαισίου το προγράμματος Net Metering.
Ο κύκλος εργασιών της Milkplan εκτιμάται ότι το 2022 θα ξεπεράσει τα 16 εκατ.ευρώ, με μια αύξηση της τάξης του 5%-8% σε σύγκριση με το 2021. Το 2021 η λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας διαμορφώθηκε στις 950.000 ευρώ και τα μετά φόρων κέρδη σε 324.000 ευρώ.
Άνοιγμα νέων αγορών
Τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των εξαγωγών της Milkplan ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 60% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας, με εξαγωγές των προϊόντων της σε 98 χώρες ανά τον κόσμο. «Γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια ανοίγματος νέων αγορών προς την Ανατολή με χώρες στόχους την Κορέα, το Βιετνάμ και την Μαλαισία. Επιπλέον τα τελευταία χρόνια διατηρούμε και αναπτύσσουμε αγορές όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Ισπανία και η Γερμανία οι οποίες αποτελούν τουλάχιστον το 30% των συνολικών εργασιών μας στο εξωτερικό, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται συνεχώς. Η συμμετοχή μας σε παγκόσμιες κλαδικές εκθέσεις μας δίνει την δυνατότητα δημιουργίας διασυνδέσεων με νέες χώρες, οι οποίες αναζητούν αξιόπιστες λύσεις που εμείς μπορούμε να προσφέρουμε. Επιπλέον δύο πολύ μεγάλες αγορές, της Νέας Ζηλανδίας και της Αυστραλίας έχουν ανοίξει και αναμένουμε πολύ μεγάλη ζήτηση μέσα στο επόμενο διάστημα» σημειώνει σχετικά ο κ. Ημερίδης.
Όσον αφορά, δε, τις εξελίξεις στον κλάδο της κτηνοτροφίας στην εγχώρια αγορά, η πολιτεία σύμφωνα με τον κ. Ημερίδη, «πρέπει να στηρίξει την ελληνική κτηνοτροφία και τα ελληνικά τυροκομεία. Να δώσει κίνητρα στους σωστούς παράγωγους να παραμείνουν στο επάγγελμα και να μεγαλώσουν τις επιχειρήσεις τους, ώστε να καλυφθεί το έλλειμα από τους κτηνοτρόφους που εγκατέλειψαν το κλάδο. Η επιδότηση επενδύσεων είναι σωστό μέτρο, αλλά θεωρώ ότι το σημερινό σύστημα μοριοδότησης και τα όρια επενδύσεων που θα εφαρμοστούν στον νέο αναπτυξιακό νομό και στα σχέδια βελτίωσης πρέπει να επανεξεταστούν. Είναι πολύ σημαντικό, επίσης, να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η υψηλή τιμή γάλακτος ώστε να μπορέσουν οι κτηνοτρόφοι να αποσβέσουν τις ζημίες που χρηματοδοτούσαν τους προηγουμένους μήνες».