Με αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου που ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ τη διετία 2021-2022 έως και σήμερα, η Hellenic Quality Foods προσπαθεί να θωρακίσει τα μεγέθη της, που δέχονται ισχυρό πλήγμα από το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας.
Ειδικότερα, η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε τέσσερις αμκ συνολικού ύψους 10,6 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιήσει τρεις, τοποθετώντας συνολικά κεφάλαια 9,5 εκατ. ευρώ.
Η κεφαλαιακή ενίσχυση της Hellenic Quality Foods, που δραστηριοποιείται με τα σήματα MIMIKOS και KANAKIS, είναι επιβεβλημένη, δεδομένης και της επιβαρυμένης εικόνας των μεγεθών που καταγράφηκε την περσινή χρονιά.
Συγκεκριμένα, το 2021 τα έσοδα της εταιρείας υποχώρησαν κατά 3,96% στα 85,1 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντική επιβάρυνση δέχθηκε η κερδοφορία, καθώς το πρόσημο στα EBITDA γύρισε αρνητικό σε 712.735 ευρώ, έναντι κερδών 5,4 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ διευρύνθηκαν σημαντικά οι καθαρές ζημιές στα 7,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,2 εκατ. ευρώ το 2020.
Εν μέσω του επιβαρυμένου οικονομικού κλίματος λόγω της συνεχιζόμενης ενεργειακής κρίσης αλλά και της εισβολής στην Ουκρανία, που δεν επιτρέπουν αισιοδοξία για τη βελτίωση των τιμών των πρώτων υλών, η επιδίωξη της διοίκησης της εταιρείας εστιάζει στην αύξηση των εσόδων με ταυτόχρονη αύξηση στους όγκους πωλήσεων, προκειμένου να αντισταθμιστεί το κόστος παραγωγής και να βελτιωθεί η εικόνα των μεγεθών.
Όσον αφορά τα προϊόντα ζύμης, όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, εξετάζεται διαρκώς η εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά και παράλληλα αναμένεται να αποδώσει καρπούς η συνεχιζόμενη δραστηριοποίηση στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για πελάτες του εξωτερικού.
Στα προϊόντα με γέμιση, αν και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός λόγω πολλών και μικρών παραγωγών στην αγορά, η εταιρεία ελπίζει, λόγω της ισχυρής βάσης που υπάρχει στο καταναλωτικό κοινό, να διατηρηθούν σταθερά τα μερίδια. Παράλληλα, περιμένει να συνεχίσουν να αποδίδουν οι προσπάθειες της εταιρίας για αύξηση των εξαγωγών προς τις αγορές της Αμερικής, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζονται οι προσπάθειες για άνοιγμα νέων αγορών εντός της Ε.Ε. με νέες σειρές προϊόντων της ΚΑΝΑΚΙ, καθώς και νέες συνεργασίες με γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σημειώνεται ότι το σύνολο των εξαγωγών διαμορφώνεται σε περίπου 8% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά στα προϊόντα ΜΙΜΙΚΟΣ, η εταιρεία αναμένει ότι οι επενδύσεις στις συσκευασίες που επιμηκύνουν την ωφέλιμη ζωή των προϊόντων θα συνεχίσουν να αποδίδουν με αυξητικούς ρυθμούς.