Με στοχευμένη αναπροσαρμογή της εμπορικής και τιμολογιακής της πολιτικής η Coca-Cola HBC διατηρεί ισχυρή ευελιξία προσαρμογής στο έντονα πληθωριστικό περιβάλλον και προχωρά σε θετική αναθεώρηση του guidance για φέτος.
Ο ισχυρός εμφιαλωτής “εκμεταλλευόμενος” την έντονα εμπορική κίνηση του καλοκαιριού και την διευρυμένη τουριστική περίοδο που καταγράφεται σε αρκετές αγορές εμφάνισε ενισχυμένες επιδόσεις πωλήσεων τόσο σε όγκο όσο και σε αξία στο φετινό εννεάμηνο, αντισταθμίζοντας τις απώλειες των “κλειστών” αγορών της Ρωσίας και της Ουκρανίας καθώς και τη συγκριτικά εντονότερη υποχώρηση της κατανάλωσης σε αγορές όπως Αφρική, Νιγηρία και Αίγυπτο σε σχέση με τις ανεπτυγμένες αγορές.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο πλαίσιο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης της διοίκησης του ομίλου με αναλυτές στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των επιδόσεων του εννεαμήνου, η Coca Cola HBC έχει προβεί σε κινήσεις, όπως πχ μείωση στο όγκο των συσκευασιών ή σε μικρότερες συσκευασίες, περιορισμός των πολυσκευασιών ενώ έμφαση δίνεται και στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, οι οποίες προσαρμόζονται κατά περίπτωση σε κάθε αγορά, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής ευελιξίας και προσαρμοστηκότητας που εφαρμόζει ο όμιλος, που φέρεται ότι αποδίδει θετικά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG Zoran Bogdanovic, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι “ Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας. Παράλληλα προσεγγίζουμε με υπευθυνότητα τις αποφάσεις σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα προϊόντων στο πλαίσιο διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε αξία στους αγοραστές και στους πελάτες μας. Είναι ενθαρρυντικό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής προσέγγισης, σημειώνουμε σταθερά ισχυρές επιδόσεις τιμών/μείγματος, παράλληλα με συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς και παραμένουμε πρώτοι στη συνεισφορά αύξησης εσόδων στον τομέα των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης σε όλους του πελάτες μας λιανικής πώλησης”.
Σε ο,τι αφορά στις επιδόσεις εννεάμηνου, ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 14% στον όγκο πωλήσεων ( σε δημοσιευμένη βάση και 0,4% σε οργανική) ο οποίος διαμορφώθηκε σε 2,08 δις κιβώτια, ενώ η αξία των πωλήσεων σημείωσε άνοδο 28,5% (15,4% σε οργανική βάση) στα 5,37 δις ευρώ.
Λαμβάνοντας ώθηση από τα ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου χθες η μετοχή της Coca – Cola στο Χρηματιστήριο Αθηνών έκανε ένα μίνι ράλι κλείνοντας στα 22,950 ευρώ καταγράφοντας ημερήσια άνοδο 3,85%.
Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ο όμιλος ανανέωσε τις εκτιμήσεις σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένει ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 900 εκατ. ευρώ, με διψήφια οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων με την αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο να εκτιμάται σε εύρος 14%-16%.