Skip to main content

Brand εξωστρέφειας για την ελληνική μόδα

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

«Λαλαούνης», «Ζολώτας», Μαίρη Κατράντζου, Βασίλης Ζούλιας, Σήλια Κριθαριώτη, Σοφία Κοκοσαλάκη, Δημήτρης Ντάσιος και ακόμη 80 κορυφαία ελληνικά σήματα από την αγορά κοσμημάτων, ρούχων και αξεσουάρ επιβεβαίωσαν τον ισχυρό τους αντίκτυπο στη διεθνή αγορά μόδας με αφορμή ένα πρόσφατο event στο Γκστάαντ της Ελβετίας, όπου άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις σε επιχειρηματίες, παράγοντες της διεθνούς βιομηχανίας μόδας και αγοραστικού κοινού, που παραθέριζε στο κοσμοπολίτικο χειμερινό θέρετρο των Αλπεων.

Στόχος του Ιδρύματος Lascaris Foundation, το οποίο στις 28 Δεκεμβρίου 2015 σε συνεργασία με το The Big Pop Up εγκαινίασε το πρώτο ελληνικό The Big Pop Up Store στο Γκστάαντ, ήταν να συστήσει τους Ελληνες σχεδιαστές και την ελληνική μόδα στο διεθνές κοινό. Εξάλλου, η ιδέα του The Big Pop Up είναι ακριβώς η ανάδειξη της ελληνικής δημιουργικότητας και του ταλέντου στην παγκόσμια σκηνή μέσα από μια Pop Up πλατφόρμα που ταξιδεύει στις μητροπόλεις του κόσμου. Η εκδήλωση, αν και έλαβε διαστάσεις κοσμικού γεγονότος, είχε και φιλανθρωπικό χαρακτήρα, ενώ σημείωσε μεγάλη προσέλευση, δίνοντας την ευκαιρία τόσο σε καταξιωμένους Ελληνες σχεδιαστές όσο και σε νέους και ανερχόμενους να προβάλουν τις δημιουργίες τους σε ένα κοινό υψηλών απαιτήσεων, φέρνοντας στις αποσκευές τους προσδοκίες για κυοφορούμενες νέες συνεργασίες.

Θα επιχειρήσουμε να εστιάσουμε στο εμπορικό και επιχειρηματικό μέρος της εκδήλωσης, σημειώνοντας κατ’ αρχήν ότι το Γκστάαντ, αγαπημένος προορισμός για το ελληνικό jet-set καθώς και για τους απανταχού celebrities, πέρα από τις 250 πίστες στις πλαγιές του Βίσπιλε, του Εγκλι και του Βάσερνγκρατ, τις πολλές δυνατότητες για ορειβασία, πεζοπορία, τένις και άλλα σπορ διαθέτει στους θαμώνες του τη δυνατότητα να απολαύσουν και shopping αφού ο κεντρικός του δρόμος (Προμενάντε) είναι γεμάτος από boutique, εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και γκαλερί. Τις τελευταίες ημέρες των γιορτών των Χριστουγέννων η αγορά ενισχύθηκε με το The Big Pop Up Store, όπου σημαντικοί Ελληνες σχεδιαστές παρουσίασαν και διέθεσαν τα προϊόντα τους σε αγοραστές και επενδυτές απ’ όλο τον κόσμο. Eξάλλου, τα περισσότερα από τα ελληνικά brands που συμμετείχαν στο event είναι αναγνωρίσιμα στο διεθνές κοινό, ενώ άλλα «χτίζουν» στρατηγική εξωστρέφειας.

Επενδύσεις στο εξωτερικό

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι ο οίκος κοσμημάτων Lalaounis διαθέτει αρκετά καταστήματα στο εξωτερικό, ενώ ο Zolotas μόλις πρόσφατα, στις αρχές Δεκεμβρίου 2015, εγκαινίασε boutique στο Παρίσι. Ο οίκος κοσμημάτων LITO διαθέτει πολλά σημεία πώλησης σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Μέση Ανατολή και Ασία, ενώ διανέμει τα προϊόντα του και οnline, σε μεγάλες πλατφόρμες όπως το net a porter. Ο Γιάννης Σεργάκης, εκτός από την boutique του στην Αθήνα, στην οδό Βαλαωρίτου, διαθέτει τα προϊόντα του και σε επιλεγμένα σημεία πώλησης στο εξωτερικό, ενώ ο οίκος Minas, από τα πρώτα ελληνικά brands κοσμημάτων που έγιναν γνωστά στο εξωτερικό -έχει σχεδιάσει για τον οίκο Georg Jensen, ενώ ρολόι του φορούσε μέλος των Rolling Stones- άνοιξε πρόσφατα boutique στο Λονδίνο.

Tα αρχαία ελληνικά σανδάλια της Ancient Greek Sandals δεν χρειάζονται συστάσεις, καθώς έχουν πλέον παρουσία σε όλο τον κόσμο, κυρίως μέσω multibrand boutiques και των μεγαλύτερων online καταστημάτων. Πρόσφατα πραγματοποίησαν συνεργασία με τον οίκο Λαλαούνη για μια limited edition συλλογή, η οποία παρουσιάστηκε με αφορμή την εκδήλωση στην Ελβετία για την ελληνική μόδα. Η εταιρεία Callista Crafts, που πρόσφατα έκανε νέο άνοιγμα στο εξωτερικό, διαθέτει τα προϊόντα της μεταξύ άλλων στα πολυκαταστήματα Bon Genie της Ελβετίας και Joseph του Λονδίνου.

Συνεχώς ενισχύει την παρουσία του στις διεθνείς αγορές ο Δημήτρης Ντάσιος (Dassios), που διαθέτει ήδη πάνω από 80 σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο, ενώ δημιουργίες του μπορεί να βρει κανείς και στο Γκστάαντ, στη διάσημη boutique της Marina Anouilh.

Στο εξωτερικό έχουν επίσης παρουσία οι δημιουργίες της Ελίνας Λεμπέση (Elina Lebesi), του Ευάγγελου Καββαθά (που ζει και εργάζεται στο εξωτερικό) και άλλων όπως: Grace atelier deluxe, Ibo Maraca, Katerina Psoma, Koku, Labrini Chantziara, Madame Shoushou.

Είναι σαφές ότι οι κορυφαίοι Ελληνες σχεδιαστές, που έχουν δημιουργήσει φήμη για το ελληνικό ρούχο στο εξωτερικό εδώ και αρκετές δεκαετίες, συνεχίζουν να επενδύουν στην πελατεία τους στο εξωτερικό, απ’ όπου αντλούν και το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους – ενδεικτικά σημειώνονται τα ονόματα της Σήλιας Κριθαριώτη, του Βασίλη Ζούλια, της Μαίρης Κατράντζου (που κατέκτησε τo 2015 το κορυφαίο βραβείο της Vogue ως σχεδιάστρια της χρονιάς, αποσπώντας και χρηματικό έπαθλο 200.000 στερλινών), του Περικλή Κονδυλάτου (που διαθέτει κοσμήματά του στην boutique της Patricia Field στη Νέα Υόρκη), της Σοφίας Κοκοσαλάκη κ.α. που τίμησαν την ελληνική μόδα στην Ελβετία.

Στα ανερχόμενα ελληνικά σήματα που χαίρουν υψηλής αποδοχής από το διεθνές καταναλωτικό κοινό συμπεριλαμβάνεται το Sun of a beach, η Ουρανία Γκαζέλλη (Urania Gazelli), η Ελβίρα Πανά (Elvira Pana), η Χριστίνα Οικονόμου (Xristina Εconomou), η Ντόλυ Μπουκογιάννη (Dolly Boucogianni), η Ιωάννα Σουφλιά (Ioanna Souflia), η νεαρή Στεφανία Βαϊδάκη (I stefania V.) κ.α.