Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με αύξηση πωλήσεων 8% έκλεισε το 2015 για το δίκτυο «ΒΕΝΕΤΗ», που σχεδιάζει τη νέα χρονιά να λειτουργήσει 6 νέα καταστήματα (ενισχύοντας περαιτέρω την αλυσίδα που μετρά 85 σημεία πανελλαδικά) και στη συνέχεια να σταματήσει την ανάπτυξη στην Αττική, προκειμένου να εξετάσει επιλεκτικά κάποιες προτάσεις επέκτασης σε επαρχιακές πόλεις και κυρίως στο εξωτερικό, καθώς, όπως αναφέρει στη «N» ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, διευθύνων σύμβουλος ΒΕΝΕΤΗ, η πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση εστιάζει αποκλειστικά στην είσπραξη φόρων αποθαρρύνοντας την επιχειρηματική πρωτοβουλία.
H εταιρεία, που συνέχισε να αναπτύσσεται εν μέσω κρίσης ενισχύοντας σταθερά το μερίδιό της στην αγορά των αρτοποιείων και ευρύτερα της εστίασης, ελέγχει σήμερα ένα δίκτυο που αριθμεί 85 καταστήματα.
Από αυτά 5 λειτουργούν υπό το σήμα «ΒΕΝΕΤΗ 1948», 46 υπό το σήμα «Βενέτη Food Hall» και τα υπόλοιπα είναι τα κλασικά καταστήματα ΒΕΝΕΤΗ. Κατά τη διάρκεια του 2015 άνοιξαν δύο νέα σημεία πώλησης, ένα Βενέτη Food Hall στη Βούλα (Βασ. Παύλου 4) και ένα Βενέτη 1948 στο Μαρούσι (Κηφισίας 64 και Πρεμετής, στο κτήριο β’ του εμπορικού κέντρου Polis).
Αύξηση 8%
Σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία, οι πωλήσεις του σήματος ΒΕΝΕΤΗ για το 2015 ανήλθαν στα 70 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ οι πωλήσεις της μητρικής εταιρείας, ΒΕΝΕΤΗΣ ΑΒΕΕΤ, αναμένεται να κλείσουν στα 34 με 35 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας επίσης αύξηση 8% σε σχέση με τις πωλήσεις της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.
Στους στόχους της εταιρείας Βενέτη για το 2016 συμπεριλαμβάνεται η διατήρηση των παραπάνω επιπέδων πωλήσεων – δύσκολο εγχείρημα καθώς η αγορά ολοένα χάνει την αγοραστική της δύναμη.
Οσον αφορά τα σχέδια για ανάπτυξη του δικτύου, η εταιρεία μίσθωσε το 2015 έξι νέα καταστήματα και θα επιδιώξει να ξεκινήσει τη λειτουργία τους και κατόπιν θα σταματήσει την ανάπτυξη στην Αττική, ενώ σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση σε επαρχιακές πόλεις.
«Στην επαρχία υπάρχουν προτάσεις σε πολλές πόλεις. Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά πιθανούς νέους συνεργάτες καθώς αυτός είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία της ανάπτυξής μας» σημειώνει ο κ. Μονεμβασιώτης και προσθέτει χαρακτηριστικά: «Σβήνουμε τις μηχανές όσον αφορά την ανάπτυξη στην Ελλάδα διότι οι υπηρεσίες του Δημοσίου έχουν γεμίσει την αγορά με πρόστιμα και πραγματοποιούν ενέργειες που καταδεικνύουν ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να συγκεντρώσουν έσοδα για το Δημόσιο. Αρα κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία για ανάπτυξη στην ουσία βρίσκεται υπό διωγμόν. Ο προσανατολισμός της εταιρείας πλέον αφορά μόνο το εξωτερικό».
Ο κ. Μονεμβασιώτης σχολιάζει επίσης το θέμα του ΦΠΑ, σημειώνοντας ότι αρχίζουν να εμφανίζονται οι πρώτες απώλειες καταστημάτων στην αγορά. Μάλιστα σημειώνει ότι το συνεχές άνοιγμα νέων καταστημάτων εστίασης σταμάτησε το 2015 και δεν θα δούμε το φαινόμενο πλέον παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Με αυτό το φορολογικό πλαίσιο που γίνεται ολοένα και πιο ασφυκτικό, δεν αναμένονται νέα καταστήματα.
Οι επενδύσεις στην Ομόνοια
Ας σημειωθεί επίσης ότι το τολμηρό εγχείρημα της εταιρείας να επενδύσει στο ιστορικό κτήριο του Νέον στην Ομόνοια εκτιμάται ότι θα δικαιώσει τις επιλογές της διοίκησης. «Τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από αυτά που αναμέναμε, χρειάζεται όμως ακόμη αρκετός χρόνος για να καταστεί το κατάστημα αποδοτικό» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Μονεμβασιώτης.
Σε φάση υλοποίησης είναι και τα σχέδια της εταιρείας για ανάπτυξη νέων concept εστίασης στην περιοχή της Ομόνοιας, στα κτήρια του Τσίλερ, Μπάγκειον και Μέγας Αλέξανδρος. Ο κ. Μονεμβασιώτης εξηγεί ότι είναι υπό προετοιμασία κάποια καταστήματα, υπάρχουν όμως σημαντικές καθυστερήσεις εξαιτίας ορισμένων υπηρεσιών που υπολειτουργούν.