Ανοδικά κινήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις και οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο τετράμηνο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής -Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Ωστόσο – όπως επισημαίνεται – η βάση σύγκρισης είναι το πρώτο τετράμηνο του 2021, περίοδος κατά την οποία τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά στο μεγαλύτερο διάστημα.
Αύξηση 60% των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 60% και ανήλθαν σε 688 εκατ. ευρώ από 429 εκατ. ευρώ το πρώτο τετράμηνο του 2021. Ωστόσο, όπως αναφέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η πορεία του Μαΐου επηρεάστηκε αρνητικά από την αύξηση του κόστους της ενέργειας, την ακρίβεια και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Άνοδος 18,7% στις εξαγωγές
Θετικό ήταν επίσης και το ξεκίνημα των εξαγωγών με άνοδο 18,7%. Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο τετράμηνο του 2022 ανήλθε σε 772 εκατ. ευρώ έναντι 650 εκατ. το 2021. Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν αύξηση 22,8%, της κλωστοϋφαντουργίας 32%, ενώ του βαμβακιού σημείωσαν άνοδο 5%.
Μεγάλη ήταν επίσης η αύξηση των εισαγωγών, οι οποίες για το σύνολο της αλυσίδας κατέγραψαν άνοδο 45%. Από 797 εκατ. ευρώ το 2021 σε 1.160 εκατ. ευρώ το 2022. Η αύξηση των εισαγωγών ενδυμάτων άγγιξε το 42%, ενώ της κλωστοϋφαντουργίας το 55%.
naftemporiki.gr