Σε εκπτώσεις συνολικού ύψους 140 εκατ. ευρώ προχώρησε η ΔΕΠΑ Εμπορίας από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Απρίλιο του 2022, μεγάλο μέρος των οποίων ήταν οριζόντιες (55 εκατ.) για όλους τους καταναλωτές και όχι μόνο στους άμεσους πελάτες της.
Επιπλέον, το 2021 προσέφερε τη δυνατότητα σταθερών τιμολογίων στους βιομηχανικούς πελάτες της.
Όσες βιομηχανίες την επέλεξαν είχαν καθ’ όλη τη διάρκεια του περασμένου έτους πολύ χαμηλές τιμές αερίου, γεγονός που υποστήριξε τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητά τους. Αυτά επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωση με αφορμή τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του 2021 και σε συνέχεια του πορίσματος της ΡΑΕ για τα αποτελέσματα των μη καθετο
ποιημένων εταιρειών ενέργειας που προκάλεσε αντιπαράθεση κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ, με επίκεντρο τα κέρδη της ΔΕΠΑ Εμπορί-
ας για το 2021.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διευκρινίζει: «Η θετική μεταβολή στο περιθώριο κέρδους των εταιρειών προμήθειας φυσικού αερίου μεταξύ του 2020 και του 2021 θα φορολογηθεί με συντελεστή 90%, με νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί στη
Βουλή, όπως συνέβη και με την αυξημένη κερδοφορία των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας».
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας το 2021 κατέγραψε αύξηση του μεριδίου αγοράς στο 55% (από 39% που ήταν το 2020), ενώ σημει-
ώνει ότι η μεγάλη άνοδος των τιμών του φυσικού αερίου το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2021 συνέβαλε όχι μόνο στην ενίσχυση της κερδοφορίας της, αλλά και στη στήριξη της εθνικής οικονομίας κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης με 317 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη προ φόρων της ΔΕΠΑ Εμπορίας ήταν 335 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 241,6 εκατ. ευρώ είναι επαναλαμβανόμενα
κέρδη από τη χονδρεμπορική δραστηριότητα (τα υπόλοιπα αφορούν επιστροφές από την ΒΟΤΑS και μέρισμα από τη θυ-
γατρική).
Οι τελικοί καταναλωτές
Στο ερώτημα αν η ΔΕΠΑ Εμπορίας με την τιμολογιακή της πολιτική θα μπορούσε να προσφέρει χαμηλότερες τιμές στους ηλεκτροπαραγωγούς, ώστε αυτοί στη συνέχεια να δίνουν χαμηλότερες προσφορές στο Χρηματιστήριο
Ενέργειας (και άρα χαμηλότερο κόστος για τελικούς καταναλωτές ηλεκτρισμού), η απάντηση που δίνεται από κύκλους της εταιρείας είναι ότι όποιες καλύτερες τιμές θα προσέφερε η εταιρεία στους ηλεκτροπαραγωγούς πιθανόν να μην έφταναν ποτέ
στον τελικό καταναλωτή, λόγω της δομής της αγοράς.
Επομένως, η πρόταση της ΔΕΠΑ Εμπορίας προς το αρμόδιο υπουργείο ήταν οι εκπτώσεις που προσφέρει να είναι στοχευ-
μένες στους οικιακούς καταναλωτές αερίου ώστε να καρπωθούν το σύνολό τους, όπως και έγινε.