Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της, εκτός της συνδεσιμότητας (connectivity) στοχεύει η Vodafone προωθώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και την αλλαγή κουλτούρας όσο αφορά τον τρόπο εργασίας.
Σύμφωνα με όσα είπε χθες το βράδυ σε ενημέρωση του Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης, σε λίγα χρόνια το 30% των εσόδων της εταιρείας θα προέρχεται από υπηρεσίες
όπως είναι το IoT (Internet of Things) το τηλεοπτικό περιεχόμενο (συνδρομητική τηλεόραση) οι εξειδικευμένες υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις και τα έργα ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών).
Για τα έργα ΤΠΕ σημείωσε ότι είναι ικανοποιημένος, η εταιρεία συμμετέχει σε διαγωνισμούς που εκτιμά ότι διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επιλέγει συνεργάτες με την κατάλληλη τεχνογνωσία. Ο τομέας αυτός, επεσήμανε, αποτελεί προτεραιότητα και στόχος είναι μέχρι και το 2023 να έχει αναλάβει προς υλοποίηση δημόσια και ιδιωτικά έργα ΤΠΕ αξίας 200 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η κατασκευή νέων δικτύων συνεχίζεται, απορροφά το μεγαλύτερο τμήμα των κεφαλαίων που επενδύονται με το πενταετές επενδυτικό πλάνο των 600 εκατ. ευρώ να ολοκληρώνεται το 2025. Ο σχεδιασμός είναι το 2025 η Vodafone να έχει κατασκευάσει 800 χιλ. γραμμές FttH (οπτική ίνα στο σπίτι).
Ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας σημείωσε ότι για τη μετατροπή των συνδέσεων FttC(οπτική ίνα μέχρι την υπαίθρια καμπίνα) σε FttH θα διατεθούν επιπλέον κεφάλαια το ύψος των οποίων δεν ανέφερε.
«Σε κάθε περίπτωση είναι καλό για την εταιρεία να έχει τις δικές της υποδομές γιατί όταν αγοράζουμε χονδρική υπηρεσίες δικτύου το περιθώριο κέρδους μας είναι χαμηλό» υπογράμμισε ο κ. Μπρουμίδης με αφορμή την ερώτηση για το αν η Vodafone θα συνεργαστεί με τη ΔΕΗ η οποία έχει ανακοινώσει την κατασκευή δικτύου οπτικών ινών πάνω από το ενσύρματο δίκτυο παροχής ενέργειας.
«Με τη ΔΕΗ δεν έχουμε καμιά επαφή. Αν τελικά κατασκευάσει το δίκτυο που λέει και αυτό δουλεύει ικανοποιητικά και μας δώσει καλή τιμή στη χονδρική θα το συζητήσουμε. Δεν κάνουμε σχεδιασμό με υποθέσεις. Δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε κάτι που σήμερα δεν υφίσταται» σημείωσε σχετικά.
Σχετικά με την απόφαση του ΟΤΕ να διπλασιάσει τις ταχύτητες σύνδεσης των πελατών του δωρεάν ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone ξεκαθάρισε: «Δεν θα αντιγράψουμε τη στρατηγική του ΟΤΕ. Προχωράμε σε αναβαθμίσεις ανάλογα με αυτό που έχει ανάγκη ο πελάτης μας. Επιλέγουμε να δώσουμε στον πελάτη μας αυτό που έχει αξία γι΄αυτόν. Μπορεί να είναι ο διπλασιασμός της ταχύτητας ή η υπηρεσία Vodafone TV.»
Όπως είπε, επίσης απαντώντας σε ερωτήσεις, «ακόμα δεν έχουμε δει τις επιπτώσεις στην αγορά από τον διπλασιασμό των ταχυτήτων που κάνει ο ΟΤΕ», ενώ αναφορικά με όσα έχουν διαμειφθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, πρόσθεσε τα παρακάτω, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ):
«Η Vodafone δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι δεν πρέπει ο ΟΤΕ διπλασιάσει τις ταχύτητες στους συνδρομητές του. Πιστεύουμε όμως ότι είναι αναγκαίο να έχει αυτή τη δυνατότητα και η υπόλοιπη αγορά. Δεν είναι δυνατόν η ΕΕΤΤ να εγκρίνει τα πακέτα του ΟΤΕ το 2022 με βάση το Μοντέλο Ελέγχου Συμπίεσης Περιθωρίου (PSM – Price Squeeze Model) του 2011. Η ΕΕΤΤ οφείλει να είναι σίγουρη ότι δεν υπάρχει συμπίεση του περιθωρίου κέρδους στην αγορά. Παρατηρήθηκε «ρυθμιστική αργία» και αυτό σε κάθε περίπτωση ευνοεί τον ρυθμιζόμενο. Δεν ξέρω αν με το σύγχρονο μοντέλο εξέτασης των πακέτων του ΟΤΕ, τα νέα του τιμολόγια θα εγκριθούν, ίσως ναι ίσως όχι, αλλά αυτό σημαίνει εν τέλει ότι δεν υπάρχει ρυθμιστική σταθερότητα.»
Ο κ. Μπρουμίδης, ο οποίος φέτος κλείνει 20 χρόνια στην Vodafone, έκανε χθες και έναν σύντομο απολογισμό για την πορεία της εταιρείας τα τελευταία 6 με 7 χρόνια: «Έχουν αλλάξει πολλά και σε δύσκολες συνθήκες. Η Vodafone ήταν αποκλειστικά εταιρεία κινητής και τα έσοδα της προέρχονταν από τη φωνή, τα δεδομένα και τα sms. Οι πωλήσεις της μέχρι το 2016 γίνονταν κατά 100% από τα φυσικά κανάλια κυρίως τα καταστήματα. Σήμερα η κινητή συνιστά κάτω από το 70% της δραστηριότητας μας, εξαγοράσαμε δύο εταιρείες σταθερής τις Hol και Cyta, έχουμε ιδιόκτητο δίκτυο σταθερής και το 30% των πωλήσεών μας γίνεται μέσω digital καναλιών. Επίσης, καταγράφουμε τις πρώτες επιτυχίες στα έργα ΤΠΕ και αναπτύσσουμε υπηρεσίες IoT. Χτίζουμε διαφορετική κουλτούρα στον τρόπο που εργαζόμαστε, αποκτήσαμε μεγαλύτερη εξωστρέφεια και αναπτύξαμε την εταιρική κοινωνική ευθύνη.»
Ο επικεφαλής της Vodafone ανέφερε επίσης ότι βάσει έρευνας που έχει κάνει το Group ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, ως φήμη, είναι χαμηλά, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και επεσήμανε ως μεγάλο πρόβλημα στην παρούσα συγκυρία – εκτός από την αύξηση του ενεργειακού κόστους και τον πληθωρισμό – την εύρεση προσωπικού με τα αναγκαία προσόντα.
Γενικότερα για την τηλεπικοινωνιακή αγορά εκτίμησε ότι φέτος θα κινηθεί με ένα ρυθμό ανάπτυξης 2% με 3%.
Ακόμη, χαρακτήρισε το ξεκίνημα της συνεργασίας με τη Disney ενθαρρυντικό αλλά συμπλήρωσε ότι είναι νωρίς για συμπεράσματα. Η συζήτηση για τη μορφή της συνεργασίας με την HBO, όταν αυτή δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα συνεχίζεται. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό τελικά θα γίνει το 2023 και όχι φέτος.