Της Τέτης Ηγουμενίδη,
[email protected]
Η κοινοπραξία Τέρνα – Άκτωρ – Intrakat, όπως αναμενόταν, ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το δημόσιο έργο της κατασκευής της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού, από τη Λεωφόρο Κύμης προς την Εθνική Οδό.
Η προαναφερόμενη κοινοπραξία παρείχε έκπτωση 5,3% που αντιστοιχεί σε συνολική κατ’ αποκοπή δαπάνη έργου 244,583 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), επικρατώντας της Άβαξ που είχε δώσει έκπτωση 2%.
Ο σχετικός διαγωνισμός «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)», είχε αρχικό προϋπολογισμό 320 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, δικαίωμα προαίρεσης 32,5 εκατ. ευρώ).
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης, θεωρείται πως θα αποσυμφορήσει τον κόμβο στη Μεταμόρφωση και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις στη γύρω περιοχή.
Το εν λόγω έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Ε.Π. «Μεταφορές».
Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως.
Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες. Εφόσον η σύμβαση για την κατασκευή του έργου υπογραφεί εντός του 2022 τότε ο νέος οδικός άξονας θα τεθεί σε λειτουργία αρχές 2027.