Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Kαινοτόμες τεχνολογίες και λύσεις Customer Experience για τη Βιομηχανία και τις Επιχειρήσεις με διεθνή εμπορική απήχηση, που έχουν αναπτυχθεί από ελληνικά startups παρουσίασθηκαν στο 8ο θεματικό εργαστήριο Innovation Ready του ΣΕΒ.
Επισημαίνεται ότι, ο ΣΕΒ επενδύει συστηματικά στην ενίσχυση της δικτύωσης των startups με τη βιομηχανία και τις οργανωμένες επιχειρήσεις, με σκοπό την ανάπτυξη αμοιβαίως επωφελών συνεργειών που ενδυναμώνουν την ικανότητα των Ελλήνων να καινοτομήσουν.
Στο εργαστήριο παρουσιάστηκαν καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που αξιοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων, προκειμένου να προσφέρουν μια αναβαθμισμένη εμπειρία πελάτη σε όλα τα σημεία επαφής, από το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών, προσφέροντας έτσι στον τελικό καταναλωτή απτή προστιθέμενη αξία. Αξία που μπορεί να αφορά στην αυτοματοποιημένη επικοινωνία με τους πελάτες, την παραμετροποίηση των προωθητικών ενεργειών, τη δυναμική και στοχευμένη μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών, την αυτοματοποίηση στο στήσιμο των ηλεκτρονικών ραφιών, τη χρήση πολύγλωσσων πλατφορμών εικονικών βοηθών (virtual assistants) αλλά και την ανάλυση της κοινής γνώμης και της γνώμης των πελατών σχετικά με την αγοραστική τους εμπειρία.
Τις επόμενες δύο εβδομάδες, εκπρόσωποι της βιομηχανίας και επιχειρήσεων από το retail ή άλλους παραγωγικούς κλάδους, καθώς και μέλη της κοινότητας των Innovative Greeks, θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν απευθείας και εξατομικευμένα, μέσω Β2Β συναντήσεων που οργανώνει ο Τομέας Καινοτομίας του ΣΕΒ. Στις Β2Β συναντήσεις διερευνώνται συνέργειες και συνεργασίες με τις 10 startups, που συμμετείχαν στο εργαστήριο, όπως είναι οι: Bespot, e satisfaction.com, Helvia Chatbricks, Keyvoto, EMA – Explainable Marketing Analytics,
Medoid AI, Moveo.AI, Pobuca, Satori Analytics, Wadata.
Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, η Διευθύντρια του Τομέα Καινοτομίας του ΣΕΒ, κα. Μάγκυ Αθανασιάδη, επισήμανε πως:
«Η εμπειρία που αποκομίζει ένας πελάτης δεν αποκωδικοποιείται εύκολα γιατί σχετίζεται με συναισθήματα. Σε κάθε σημείο επαφής, η σχέση μαζί του μπορεί να βελτιωθεί ή να καταστραφεί. Επομένως, η κατανόηση του ταξιδιού του πελάτη, των αλληλεπιδράσεών του με τα ψηφιακά κανάλια και τις πλατφόρμες της εταιρείας, αλλά και του αντίκτυπου που έχουν τα κανάλια αυτά στην εμπειρία του, είναι ζωτικής σημασίας. Το 89% των εταιρειών που ρωτήθηκαν από τη Gartner θεωρούν ότι η εμπειρία του πελάτη είναι το νέο ανταγωνιστικό τους όπλο. Οι λύσεις που δίνονται από startups για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών επιχειρήσεων.»
Από την πλευρά του ο κ. Γιωργής Κριτσωτάκης, Managing Director, Accenture, ανέφερε:«Ζούμε στην εποχή της ‘Αναγέννησης των Εμπειριών’, καθώς πλέον οτιδήποτε κάνουμε -από το πώς αγοράζουμε, το πώς και πού εργαζόμαστε, το πώς αλληλεπιδρούμε- έχει ριζικά αλλάξει. Μιας αναγέννησης που ωθεί τις επιχειρήσεις να οργανώσουν κάθε πτυχή του οργανισμού τους προκειμένου να προσφέρουν συνολικά εξαιρετικές εμπειρίες, οι οποίες ανταποκρίνονται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους. Αυτό ακριβώς είναι το Business of Experience (BX). Μια ολιστική προσέγγιση, η οποία πηγάζει από το διοικητικό συμβούλιο και τα ηγετικά κλιμάκια, θέτοντας την εμπειρία στο επίκεντρο κάθε οργανισμού ως βάσης ανάπτυξης.»
Τα εργαστήρια Innovation Ready πραγματοποιούνται στο πλαίσιο δράσεων του ΣΕΒ για την αμφότερη ενίσχυση των start-ups και της καινοτομικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.