Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Ανάπτυξη τζίρου περί το 6%, στο 1,45 δισ. ευρώ, οδηγούμενη κυρίως από τις επιδόσεις στο κανάλι της χονδρικής και σταθερή εικόνα κερδοφορίας προβλέπει για φέτος ο όμιλος Metro, παρά τις έντονες επιβαρύνσεις σε κόστος ενέργειας και μεταφορών.
Όπως ενδεικτικά ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αριστοτέλης Παντελιάδης, το κόστος ενέργειας σε σχεδόν σταθερή κατανάλωση (121.076 MWH), συμπεριλαμβανομένων όλων των επιδοτήσεων, προβλέπεται ότι φέτος θα διαμορφωθεί στα 26,4 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 36,7% σε σχέση με πέρυσι και κατά 140% έναντι του 2020.
Χαρακτηρίζοντας ως άθλο την επίτευξη της πρόβλεψης για διατήρηση σταθερής κερδοφορίας, ήτοι περί τα 23,5 εκατ. ευρώ, ο ίδιος σημείωσε ότι αυτή η πρόβλεψη βασίζεται στις αποδόσεις των επενδύσεων ύψους 62 εκατ. ευρώ, στην εξοικονόμηση ενέργειας στο διάστημα 2017-2021, στις αυξημένες φετινές επιδόσεις στη χονδρική –ιδιαίτερα στο πελατολόγιο HoReCa- και στη μείωση εξόδων όπου είναι δυνατόν. «Εάν δεν ήταν η δραματική επίπτωση του ενεργειακού και του μεταφορικού κόστους, η κερδοφορία του ομίλου θα ήταν σημαντικά υψηλότερη» σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.
Αναφερόμενος στο πεδίο των ανατιμήσεων, ο ίδιος εξήγησε ότι δεν υπάρχει όφελος για τη λιανική, σημειώνοντας ότι η αγορά καταγράφει οριακή μείωση σε αξία πωλήσεων, ωστόσο η υποχώρηση του όγκου είναι μεγαλύτερη του 8% στο πεντάμηνο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο πληθωρισμός στο ράφι θα διατηρηθεί όλη τη φετινή χρονιά, ενώ ανέφερε πως «έχουμε ακόμα ανατιμήσεις μπροστά μας», εξηγώντας ότι οι αναπροσαρμογές στα τιμολόγια χονδρικής περνάνε σε διάστημα 2-3 μηνών στην τελική τιμή καταναλωτή.
Σε αυτή τη συγκυρία φέρεται ότι η ιδιωτική ετικέτα πριμοδοτείται σημαντικά, ενισχύοντας ήδη τη δυναμική του μεριδίου της κατά δυόμισι μονάδες. «Είναι λαθεμένη άποψη ότι τα σούπερ μάρκετ βγάζουν μεγαλύτερη κερδοφορία από τα PL, γιατί ξεχνούν την παράμετρο ότι μεταξύ των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, άρα και εκεί τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ περιορισμένα».
Σχετικά με τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς του ομίλου, φέτος προβλέπονται επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν δημιουργία 5-6 νέων καταστημάτων λιανικής, ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύεται σημαντικά με τον διπλασιασμό σε μέγεθος του Κέντρου Διανομής στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα παραδοθεί τον Ιούνιο. Στην Κύπρο, ο όμιλος βρίσκεται σε αναζήτηση οικοπέδου στη Λευκωσία για τη δημιουργία δεύτερου cash and carry.
Φιλόδοξοι στόχοι έχουν τεθεί για την ανάπτυξη στην Ελλάδα του δικτύου My Market Speedy μέσω μοντέλου franchise, με τη δημιουργία 86 σημείων σε βάθος τριετίας και 290 στη δεκαετία. Ο όμιλος έχει θέσει στόχο πενταετίας να είναι ενεργειακά ουδέτερος, ανεξάρτητος από ορυκτά καύσιμα και η ηλεκτροδότησή του να προέρχεται αποκλειστικά από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.