Μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,6% στον κύκλο εργασιών παρουσίασε την πενταετία 2015-2020, το ελληνικό λιανικό εμπόριο, παρά τις αρρυθμίες που προκάλεσε η πανδημία. Όπως προκύπτει από τη μελέτη «The Future of Retail Sector» που πραγματοποίησε η KPMG στην Ελλάδα, διερευνώνοντας τη δομή, το μέγεθος και την ανάπτυξη του κλάδου του ελληνικού λιανικού εμπορίου, ο συγκεκριμένος κλάδος είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης για την ελληνική οικονομία, απασχολώντας περίπου το 10,6% του συνόλου του απασχολούμενου προσωπικού.
Σύμφωνα με τη μελέτη, εκτός από τους υποτομείς Παντοπωλείου (Grocery) και Ηλεκτρονικών Ειδών, οι υπόλοιποι υποτομείς λιανικής κατέγραψαν πτώση πωλήσεων το 2020.
Η πανδημία μεταμόρφωσε το λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών και μετασχηματίζοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
«Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημαντικότητα και τη δυναμική του λιανικού εμπορίου στη στήριξη και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Παρά τις συνέπειες της πανδημίας, το λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, η έρευνα υποδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των εταιρειών στη νέα πραγματικότητα και στις νέες συνθήκες, με κυρίαρχες τάσεις σε θέματα ESG, τεχνητής νοημοσύνης και προσέγγισης πελατών» σχολίασε ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, KPMG στην Ελλάδα σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας.
Οι κυρίαρχες τάσεις για τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές προσβλέπουν στην εστίαση σε πρωτοβουλίες ESG, στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, στην πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση πελατών, στο ενδιαφέρον για πληροφορίες για τον κύκλο ζωής του προϊόντος, στην προτίμηση σε υγιή και οικονομικά προϊόντα και τέλος, στη δοκιμή μη παραδοσιακών τρόπων αγοράς, όπως E-Commerce, Q-Commerce και Online-to-Offline Commerce.
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα η εποχή μετά την πανδημία θα οδηγήσει το λιανικό εμπόριο σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το Extended Reality (XR), το Blockchain και το 3D-Printing είναι μερικές μόνο από τις τεχνολογίες που οδηγούν στο μετασχηματισμό του λιανικού εμπορίου.
naftemporiki.gr