Skip to main content

Συνεχίζεται η διαμάχη ΟΤΕ – παρόχων για το κόστος της αναβάθμισης των ταχυτήτων 

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Δεν έχει βρεθεί ο κοινός τόπος μεταξύ του ΟΤΕ και των Vodafone, Wind – Nova, για το θέμα του κόστους της αναβάθμισης των ταχυτήτων σύνδεσης στο internet. 

Η πρόταση του ΟΤΕ στους παρόχους για έκπτωση, ώστε να προχωρήσουν σε μαζικές μεταβάσεις (αναβαθμίσεις ταχυτήτων σύνδεσης στο διαδίκτυο) σύμφωνα με πληροφορίες, δεν τους ικανοποιεί.

Από την πλευρά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) η Ολομέλεια χθες ανέβαλε τη συζήτηση τιμολογιακών πακέτων του ΟΤΕ που σχετίζονται με την δωρεάν αύξηση των ταχυτήτων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΕΕΤΤ εξετάζει την περίπτωση μιας πιο ενεργής παρέμβασης στο θέμα, βάσει και της σχετικής επιστολής που της έχει καταθέσει η Vodafone, από τον περασμένο Δεκέμβριο, η οποία ερμηνεύεται και ως αίτημα λήψης ασφαλιστικών μέτρων. 

Να σταματήσει δηλαδή ο ΟΤΕ το πρόγραμμά του για αναβάθμιση των ταχυτήτων δωρεάν στους πελάτες του μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα των παρόχων για έκπτωση στο κόστος των μαζικών μεταβάσεων ώστε να ακολουθήσουν όλες οι εταιρείες την ίδια πολιτική. 

Στο πλαίσιο αυτό είναι πιθανό να κληθούν όλες οι εταιρείες σε ακρόαση και κατάθεση υπομνημάτων ή ακόμα να αποφασίσει η ΕΕΤΤ για την έκπτωση που θα παρέχει ο ΟΤΕ στους παρόχους για τις μαζικές μεταβάσεις (ρυθμιστική απόφαση).  

Ο ΟΤΕ ανακοίνωσε για πρώτη φορά τη σταδιακή δωρεάν αναβάθμιση ταχυτήτων του σταθερού ευρυζωνικού Internet, για οικιακούς και εταιρικούς συνδρομητές του σε περιοχές χωρίς οπτική ίνα στο τελικό σημείο και όπου είναι τεχνολογικά εφικτό, στο τέλος του 2021. Τον Μάρτιο, σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωσή του, ξεκίνησε να υλοποιεί την απόφασή του.

Πρόκειται για μια απόφαση στην οποία κανείς δεν δύναται να αντιπαρατεθεί επί της ουσίας, ενώ οι υπόλοιποι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν για λόγους ανταγωνισμού. 

Τους παρόχους απασχολεί το κόστος, το οποίο συνολικά για τους τρεις παρόχους, Vodafone, Wind και Nova, εκτιμάται περίπου στα 90 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει τη μετάβαση από τα αστικά κέντρα στις υπαίθριες καμπίνες (εφάπαξ τέλος 33 ευρώ ανά σύνδεση) τις αλλαγές router στους συνδρομητές, τη διαφορά στις μισθώσεις που καταβάλλονται στον ΟΤΕ κ.ά.

Οι πάροχοι θέτουν θέμα μείωσης της χονδρικής τιμής μετάβασης από τα αστικά κέντρα στις καμπίνες με το επιχείρημα ότι οι μεταβάσεις θα γίνουν μαζικά, άρα δεν έχουν το ίδιο κόστος όπως όταν γίνονται για κάθε μία σύνδεση χωριστά. 

Η λογική είναι ότι ο ΟΤΕ αποφάσισε να προχωρήσει στην αναβάθμιση των ταχυτήτων στους δικούς του συνδρομητές και αυτό ουσιαστικά «αναγκάζει» την υπόλοιπη αγορά να ακολουθήσει με ένα κόστος που δεν έχει υπολογίσει στα τρέχοντα πλάνα της. 

Στην επιχειρηματολογία των παρόχων περιλαμβάνεται το γεγονός ότι η ΕΕΤΤ εξετάζει τα τιμολογιακά πακέτα του ΟΤΕ με βάση το Μοντέλο Ελέγχου Συμπίεσης Περιθωρίου (PSM – Price Squeeze Model) που έχει καταρτιστεί το 2011 (σ.σ.: τα τιμολογιακά πακέτα του ΟΤΕ, ως επιχείρηση με Σημαντική Ισχύ στην αγορά, ελέγχονται για το αν αφήνουν ικανό περιθώριο κέρδους στην υπόλοιπη αγορά).

Το επικαιροποιημένο PSM βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και ως εκ τούτου ακόμα δεν λαμβάνεται υπόψη. Οι πάροχοι ζητούν τα πακέτα του ΟΤΕ (ακόμα και αυτά που έχουν ήδη εγκριθεί) να ελεγχθούν με βάση το νέο PSM, κάτι που δύσκολα θα γίνει άμεσα και γιατί η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ έχει νέα μέλη που θα πρέπει να ενημερωθούν.