Skip to main content

Georgiadis Canteen: Μια φιλόδοξη “start-up” οινοποιία, με βαριά οικογενειακή κληρονομιά και γαλλική αισθητική

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

“Γεννήθηκε” μόλις το 2021 με επένδυση της τάξης του 1 εκατ.ευρώ στο Λάκκωμα Χαλκιδικής και στόχο την αποκατάσταση του «παρεξηγημένου» οίνου, της ρετσίνας, στα μάτια του οινόφιλου κοινού, όπως επισημαίονει στο naftemporiki.gr ο δημιουργός της, Αντώνης Γεωργιάδης, και πραγματοποιεί ήδη εξαγωγές σε Κύπρο και Ολλανδία, ενώ βρίσκεται σε φάση επέκτασης του δικτύου αντιπροσώπων της που καλύπτει ήδη τη Βόρεια Ελλάδα, τα Ιωάννινα και τη Λέσβο προς την κεντρική και νότια Ελλάδα. Υπό αυτην την έννοια θα μπορoύσε να χαρακτηριστεί ως “start-up” εταιρεία στον χώρο της οινοποιΐας, με μεγάλη και σπάνια βέβαια οικογενειακή “κληρονομιά” στο βιογραφικό της.

Ο λόγος για την “Georgiadis Canteen”, το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γνωστής οικογένειας οινοποιών – και δη ρετσινοποιών – Γεωργιάδη, της οποίας η ιστορία στην οινοποιΐα έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 20ου αιώνα από το Τζιμόβασι (Menderes) της Σμύρνης της Μικράς Ασίας και το 1922 λίγο πριν τη Μικρασιατική Καταστροφή μεταφέρθηκε από τον Γιώργο Γεωργιάδη (“Μπάρμπα Τζώρτζη”) στην Περαία της Θεσσαλονίκης. Ο γιος του Αντώνης Γεωργιάδης ίδρυσε στην Περαία εργοστάσιο αναψυκτικών με την ονομασία «ΑΛΦΑ», καθώς ήταν και εμπορικός αντιπρόσωπος της ομώνυμης μπύρας για την τοπική περιοχή και στη συνέχεια αποτέλεσε τον εμπνευστή της βαρελίσιας ρετσίνας Γεωργιάδη, απορροφώντας όλα τα σταφύλια των γύρω περιοχών, με επίκεντρο τον μεγάλης έκτασης αμπελώνα της Αγίας Τριάδας του σημερινού Δήμου Θερμαϊκού.  

Δεξί χέρι του Αντώνιου Γεωργιάδη και υπεύθυνος κυρίως για τη σύναψη των συμφωνιών ήταν ο γιος του, Γεώργιος Γεωργιάδης, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της επιχείρησης το 1989. Με τη σύζυγό του Τζούλια Γεωργιάδη (η οποία αποτέλεσε την έμπνευση του ομώνυμου προϊόντος της “Georgiadis Canteen”) προχώρησαν στην αλλαγή της φιάλης στη σημερινή της μορφή, ονόματι «Χρυσή Ρετσίνα» της Αφοί Γεωργιάδη. Δίπλα του, από το 1996, βρίσκονταν οι γιοι του, Αντώνιος Γεωργιάδης (εμπορικός διευθυντής) και Κωνσταντίνος Γεωργιάδης (αρμόδιος για τα θέματα της παραγωγής).

Από το 2002 μέχρι το 2014 πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ήταν ο Αντώνης Γεωργιάδης, διευθύνοντας ταυτόχρονα και το τμήμα πωλήσεων της εταιρείας και οδηγώντας την σε υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών της και αύξηση της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων της, τόσο στο εξωτερικό όσο και στις εγχώριες αλυσίδες λιανεμπορίου.  

2021: Το νέο ξεκίνημα – “Georgiadis Canteen”

Ο Αντώνης Γεωργιάδης υποδέχτηκε το 2021 έτοιμος – όπως επισημαίνει – να υλοποιήσει το όραμά του και όσα έχει διδαχθεί και αφομοιώσει από την 25ετή πλέον εμπειρία του στην αγορά, οτπότε ην 21η ημέρα του 21ου έτους του 21ουαιώνα  κατέθεσε τα σήματα της “Georgiadis Cantenn” στο υπουργείο Ανάπτυξης. 

Ο τίτλος της εταιρείας είναι εμπνευσμένος από τις γαλλικές καντίνες του παρελθόντος και το μεράκι του ιδίου για προϊόντα υψηλής ποιότητας και αισθητικής, προσιτά στο κοινό, που προσδίδουν αξία στον πελάτη και τον ανταμείβουν για την προτίμησή του. Τα brands της νέας εταιρείας «Το κουτί της Πανδώρας» και «Τζούλια Γεωργιάδη», προέρχονται και συνδέονται άρρηκτα με την ιστορία της οικογένειας Γεωργιάδη. Η «καντίνα» όμως της Georgiadis Canteen συμπεριλαμβάνει και άλλα, πολλά και πρωτοπόρα προϊόντα, όπως σειρές premium οίνων, εμπνευσμένων από την Πόλη και ιδιαίτερα αποστάγματα, «δώρα» της Ελληνικής γης.

Η βασική σειρά οίνων της εταιρίας ονομάζεται «Τζούλια Γεωργιάδη», ένα όνομα-σταθμός στην ιστορία της οικογένειας, της οποίας η μορφή κοσμεί τους έξι τύπους (πέντε κρασιά και μια ρετσίνα) σε δύο συσκευασίες των 500ml σε ψηλή, λεπτή φιάλη και 187ml.

Η Georgiadis Canteen προσφέρει ακόμα το “Κουτί της Πανδώρας”, ασκό σε τέσσερις συσκευασίες και έξι γεύσεις, τη σειρά των 750ml “Μαρμαρωμένος Βασιλιάς” και “Rosa Regina” και την premium ρετσίνα “Vosporos Canteen” σε συσκευασίες των 750ml και προσεχώς και 1500ml (magnum).

Η GeorgiadisCanteen διαθέτει επίσης αποστάγματα, συγκεκριμένα Ούζο Ρεμπίκο και Τσίπουρο Χίου Ψυχής, Λικέρ Μαστίχα Χίου Ψυχής, παλαιωμένο βιολογικό απόσταγμα σταφυλής Abelon και βιολογικό απόσταγμα σταφυλής Δ. Καζάκη. 

Με μότο «Η δική μας κληρονομιά», η εταιρεία, όπως τονίζει ο κ.Γεωργιάδης, τιμά το παρελθόν και το χρησιμοποιεί ως κινητήρια δύναμη για να χαράξουμε νέα πορεία, με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον. “Είμαστε μια εταιρεία με πλήρες πορτφόλιο, με νέες προτάσεις και ιδέες και value for money προϊόντα σε όλη τη γκάμα της παραγωγής μας”, προσθέτει σχετικά. Στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον δημιουργό της, είναι η «ενδυνάμωση» της ρετσίνας και η ανάδειξή της σε ένα είδος που αξίζει μια περίοπτη θέση σε κάθε τραπέζι.

Η εταιρεία διαθέτει εγκαταστάσεις 2.000 τ.μ. στο Λάκωμα Χαλκιδικής, διατηρεί συνεργασίες με παραγωγούς τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην Πελοπόννησο,  και δίνει έμφαση εφεξής στην ανάπτυξη του δικτύου διανομής της εντός και εκτός συνόρων.