ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Επεκτείνει και σε άλλους τομείς, πλην του τουρισμού, τις καινοτόμες ολιστικές υπηρεσίες διαχείρισης και συμβουλευτικής που προσφέρει από το 2014 μέχρι σήμερα η βορειολλαδική εταιρεία “AB Intra”, έχοντας σήμερα στο ενεργό χαρτοφυλάκιό της τη διαχείριση δέκα ξενοδοχειακών μονάδων της Βόρειας Ελλάδας (σε Χαλκιδική, Πιερία, Θάσο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο, Ξάνθη και Βουλγαρία), και επιμέρους συνεργασίες με πολύ περισσότερα.
Πρόσφατα η εταιρεία, όπως αναφέρει ο κ.Πέτρος Μαυρουδής, ένας εκ των ιδρυτών και ιδιοκτητών της εταιρείας, ανέλαβε τη διαχείριση Κτήματος παραγωγής βιολογικού αγροτικού προϊόντος και σκοπεύει να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, καθώς η ηλεκτρονική δικτύωση δεν έχει μόνο τουριστικό χαρακτήρα, αλλά αντιθέτως έχει εφαρμογή και πεδίο σε όλων ειδών τις επιχειρήσεις.
Στο μεταξύ, πάντως, όπως επισημαίνει ο κ.Μαυρουδής, “στη βόρεια Ελλάδα οι ξενοδοχειακές-τουριστικές επιχειρήσεις είναι ακόμη πολύ πιο πίσω σε σύγκριση με τη νότια Ελλάδα όσον αφορά την ηλεκτρονική τους δικτύωση. Η καινοτομία της “AB INTRA”, που σημαίνει ούτως ή άλλως “εκ των έσω”, είναι ότι σε μία δυστυχώς ακόμα πολύ κλειστή τουριστικά οικονομία, λόγω της νοοτροπίας που υπάρχει διότι η ελληνική ξενοδοχία αποτελείται κατά 80% από μικρομεσαίες επιχειρήσεις οικογενειακές που είναι πολύ εσωστρεφείς και δεν είναι στημένες για να πουλάνε σε μεμoνωμένους πελάτες απομακρυσμένα, ερχόμαστε εμείς και τι λέμε;
Ξαναστήνουμε, με εξωστρέφεια πλέον, όλο αυτό το κομμάτι, σας εκπαιδεύουμε για το πώς να το λειτουργήσετε και είμαστε δίπλα σας σε περίπτωση που χρειαστείτε οποιαδήποτε βοήθεια. Μία επίσης καινοτόμα προσέγγιση είναι η διαδικασία του Revenue Management, δηλαδή η διαχείριση του εσόδου με τέτοιον τρόπο, κατά τον οποίο δεν αυξάνεις απαραίτητα τον τζίρο αλλά αυξάνεις την κερδοφορία, ακόμη και με τον ίδιο τζίρο. Είναι ολιστική η προσέγγιση, δεν είναι αποσπασματική. Βλέπουμε τα τμήματα του ξενοδοχείου και τη δομή του, τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερο”.
Η εταιρεία ιδρύθηκε στη Χαλκιδική το 2014 και διοικείται από τον κ.Μαυρουδή με εικοσάχρονη πρότερη εμπειρία στη διοίκηση ξενοδοχειακών μονάδων στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική και τον κ.Ευάγγελο Μαντζόλη, με 30χρονη εμπειρία στα ξενοδοχειακά συμβόλαια (tour operating).
“Η πανδημία, όπως επισημαίνει ο κ.Μαυρουδής, ανέδειξε ακριβώς ως μεγάλη παθογένεια την εσωστρέφεια των ελληνικών μικρομεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ενώ ακόμη και οι νεότερες γενιές παρά το γεγονός ότι διαθέτουν μεγάλη ικανότητα στην διαχείριση της σύγχονης τεχνολογίας, social media κ.ο.κ. δεν συμμερίζονται αυτον τον τεχνολογικό ζήλο στις οικογενειακές επιχειρήσεις που κληρονομούν και συνεχίζουν να τις λειτουργούν με βάση τα πρότυπα που είχαν μάθει από τους γονείς τους. Η εξωστρέφεια, όμως, πρέπει να υπάρχει σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από μια σωστή ιστοσελίδα και φωτογράφηση, διαχείριση των social media, σύστημα κρατήσεων, ακόμη και για τις πολύμικρές μονάδες. Όποιος δεν το αντιλαμβάνεται ή εθελοτυφλεί ή πυροβολεί τα πόδια του. Το βιώσαμε και στην περίδο της καραντίνας, όταν είδαμε μια τεράστια αύξηση των ηλεκτρομικών πωλήσεων μέσω των καταστημάτων. Κερδισμένοι βγήκαν όσοι είχαν προετοιμαστεί και εκμεταλλευτεί τα προγράμματα δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων, είναι σαν να μην έκλεισαν ποτέ. Δε νοείται, λοιπόν, να μην υπάρχει ιστοσελίδα ξενοδοχείου τέτοια που να μπορεί να κάνει κανείς real time πράξεις”.