Skip to main content

Σύμβουλο εποπτείας των έργων στο Ελληνικό αναζητά το ΤΑΙΠΕΔ

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Σύμβουλο που θα παρακολουθεί την εκτέλεση της Σύμβασης για το Ελληνικό αναζητεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ενώ από την πλευρά της η Lamda Development βρίσκεται στην τελική ευθεία για να επιλέξει τον κατασκευαστή για τις πρώτες υποδομές στο πρώην αεροδρόμιο και τον φορέα με ρόλο στη λογική του construction manager (υπεύθυνος κατασκευής) για τον οικιστικό πύργο Marina Tower.

Ειδικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ καλεί ενδιαφερόμενες εταιρείες ή κοινοπραξίες με εξειδίκευση και μεγάλη εμπειρία στον τομέα ανάπτυξης και υλοποίησης σύνθετων έργων μεγάλης κλίμακας να υποβάλουν προσφορές μέχρι την Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022 για το έργο της παρακολούθησης της εφαρμογής του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Έως τον Ιούνιο 2026

Η Σύμβαση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Συμβούλου θα διαρκέσει έως 25/06/2026, δηλαδή μέχρι την πέμπτη χρονιά από την υπογραφή της μεταβίβασης του Ελληνικού στη Lamda (Ιούνιος 2021), με δυνατότητα παράτασης για άλλους έξι μήνες. Ο προϋπολογισμός για το έργο του Συμβούλου είναι 2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ενώ προβλέπεται αποζημίωση τυχόν δαπανών κατά την παροχή των υπηρεσιών ύψους 200.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την προκήρυξη στις υπηρεσίες του Συμβούλου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η παρακολούθηση των επενδυτικών υποχρεώσεων της Lamda της Α’ περιόδου και της εκτέλεσης εργασιών σε υποδομές δημοσίου συμφέροντος εκτιμώμενου προϋπολογισμού ύψους 1,5 δισ. ευρώ, η παροχή εξειδικευμένης τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης και βοήθειας, οικονομικών και νομικών συμβουλών, καθώς και η παρακολούθηση όλων των σχετικών με τα έργα χρονοδιαγραμμάτων και οροσήμων.

Ο Σύμβουλος θα παραδίδει στο ΤΑΙΠΕΔ εκθέσεις και γνωμοδοτήσεις για την εξέλιξη του project σε τριμηνιαία βάση. Θα παρακολουθεί επίσης τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις κάθε θυγατρικής που θα ιδρυθεί από τον Επενδυτικό Φορέα για κάθε έργο και υποέργο και γενικότερα την υλοποίηση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης σε σχέση με τις επενδυτικές υποχρεώσεις της Lamda, τις παραμέτρους που αφορούν το κόστος κατασκευής, λειτουργίας και άλλες δαπάνες, οποιαδήποτε πιθανή μεταβίβαση και πώληση μεριδίων.

Σχετικά με την πορεία του έργου τον επόμενο μήνα η Lamda αναμένεται να ανακοινώσει τον ανάδοχο για τις αρχικές υποδομές στο Ελληνικό, συνολικού προϋπολογισμού 250 έως 300 εκατ. ευρώ. Εξετάζει τέσσερις προσφορές: Των κατασκευαστικών ομίλων ΓΕΚ Τέρνα και Άβαξ και δύο κοινοπραξιών, της Άκτωρ (Ελλάκτωρ) με την Archirodon (κατασκευαστική εταιρεία με έδρα την Ολλανδία) και της Ιντρακάτ με τη Wade Adams (πληροφορίες αναφέρουν ότι στο σχήμα αυτό συμμετέχει και η Μυτιληναίος).

Στα πρώτα έργα υποδομής περιλαμβάνονται η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο, οδικά δίκτυα, δίκτυα υποδομών, έργα Τραμ, κατεδαφίσεις, χωματουργικά, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και έργα στην παράκτια ζώνη.

Για τον Marina Tower

Τέσσερις προσφορές κοινοπρακτικών σχημάτων μεγάλων ελληνικών και ξένων τεχνικών εταιρειών εξετάζει η Lamda και για την υλοποίηση του Marina Tower στον Άγιο Κοσμά, το παραλιακό τμήμα της έκτασης του Ελληνικού, έργο συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, με το κατασκευαστικό αντικείμενο να εκτιμάται σε 160 με 170 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον τους για τον πρώτο πύργο έχουν εκδηλώσει η Αρχιρόδον (εταιρεία με έδρα στην Ελλάδα που δραστηριοποιείται κυρίως στο εξωτερικό) σε συνεργασία με τη βελγική Besix, η Intrakat με τη γαλλική Bouygues, η Άβαξ με την ιταλική Rizzani de Eccher και η Τέρνα (του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα) με την ACC από τη Μέση Ανατολή. Στην περίπτωση του Marina Tower, σε αυτή τη φάση, η Lamda αναζητεί φορέα στη λογική του construction manager. Δεν είναι δεδομένο ότι όποιος από τους τέσσερις επιλεγεί θα αναλάβει και την κατασκευή του οικιστικού πύργου, αν και είναι πιθανό.

Το επόμενο έργο που θα προκηρύξει η Lamda είναι οι αθλητικές εγκαταστάσεις εντός του πάρκου στο Ελληνικό. Αναφορικά με το Καζίνο στο Ελληνικό εκκρεμεί η κατάθεση της σύμβασης που θα υπογραφεί με τη ΓΕΚ Τέρνα στη Βουλή, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την παροχή της άδειας από το υπουργείο Οικονομικών και την είσοδο στο έργο της Hard Rock.