Τα προ πανδημίας επίπεδα άγγιξαν σχεδόν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo για το σύνολο του 2021, καθώς ο τελευταίος μήνας του έτους κατέγραψε «άλμα» 95% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, οι πωλήσεις του ομίλου -για το σύνολο του 2021– κατέγραψαν αύξηση +19,87% περίπου σε σχέση με το 2020 αλλά υπολείπονται -κατά περίπου 2%– των πωλήσεων του 2019.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, «το 2021, για το σύνολο του λιανεμπορίου, υπήρξε μία ακόμα χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από συνεχής και πολυποίκιλους περιορισμούς και απαγορεύσεις στην λειτουργία της αγοράς. Ταυτόχρονα, η βίαιη διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και οι οδυνηρές ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς, υποχρέωσαν τη διοίκηση του Ομίλου, να εκπονήσει και να εφαρμόσει μια νέα στρατηγική στον τομέα του προϊόντολογικού μείγματος και τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας νέων καταστημάτων».
Η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα
Ειδικότερα, στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα ναι μεν παρέμεινε ανοιχτό, αλλά λειτούργησε κάτω από τους γνωστούς περιορισμούς. Αντίστοιχα, τον Δεκέμβριο του 2020 το σύνολο των φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό (Lockdown). Συνολικά για το 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +32% περίπου σε σχέση με το 2020.
Στην Κύπρο όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Υπενθυμίζεται ότι μέρος του Δεκέμβριου του 2020 παρέμειναν κλειστά τα δύο από τα πέντε καταστήματα στη χώρα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά τον Δεκέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά +15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο κατά το 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με το 2020.
Στη Βουλγαρία τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά 0,9% περίπου τον Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα όπου ένα κατάστημα παρέμεινε κλειστό. Συνολικά η αύξηση των πωλήσεων στη Βουλγαρία για το 2021, περιορίστηκε στο +0,5% περίπου, σε σχέση με το 2020.
Στη Ρουμανία τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους σκληρούς περιορισμούς. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -9,8% περίπου τον Δεκέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά για το 2021 η αύξηση των πωλήσεων περιορίστηκε στο +7% περίπου, σε σχέση με το 2020.
Η επίπτωση των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και των πληθωριστικών πιέσεων
Η εταιρεία σημειώνει ότι «δεδομένων των συνθηκών, τα αποτελέσματα των πωλήσεων για το 2021 είναι εντυπωσιακά» ωστόσο όπως επισημαίνει «από τις 15 Δεκεμβρίου 2021 και μετά, με τις τελευταίες επιδημιολογικές εξελίξεις, η αγορά καταγράφει νέα σημαντική εξασθένιση, δείγμα της αβεβαιότητας και της αστάθειας που επικρατεί».
Επιπλέον, όπως αναφέρει «τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι πληθωριστικές πιέσεις αποτελούν μεταξύ άλλων παράγοντες που αν και αρχικά είχαν εκτιμηθεί ως προσωρινοί δεν αναμένεται να βελτιωθούν κατά το 2022 και ενεργούν επιβραδυντικά στις προοπτικές ανάπτυξης του ομίλου».
Διανομή μερίσματος
Για το 2021 το συνολικό μικτό ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021, ανέρχεται σε 0,77 ευρώ ανά μετοχή.
Για το 2022 όπως έχει ανακοινωθεί, η εταιρεία θα προχωρήσει σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 19 Ιανουαρίου 2022 όπου οι μέτοχοι καλούνται να εγκρίνουν μεταξύ άλλων την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη των χρήσεων 01.07.2016-30.06.2017 και 01.07.2017-30.06.2018, που ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το μισό του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.
naftemporiki.gr