Της Τέτης Ηγουμενίδη
Τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους για δύο σημαντικά οδικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 625 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ) που θα εκτελεστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) κατέθεσαν πριν λίγη ώρα οι πέντε μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, ΓΕΚ Τέρνα, Ελλάκτωρ, Άβαξ, Intrakat και Μυτιληναίος.
Ειδικότερα, για την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover, ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, η οποία θα αναβαθμίσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο της συμπρωτεύουσας και θα λειτουργεί ως διαμπερής άξονας από τα δυτικά στα ανατολικά και το αεροδρόμιο της πόλης, προσφορές κατέθεσαν: Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) Intrakat, Τέρνα (ΓΕΚ Τέρνα) και η κοινοπραξία Άβαξ – Μυτιληναίος.
Για το έργο ΣΔΙΤ αναβάθμισης του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ προσφορές κατέθεσαν δύο κοινοπραξίες: Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat και Άβαξ – Μυτιληναίος. Δεν κατέθεσε προσφορά η Τέρνα, ενώ είχε αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον. Σχεδόν το σύνολο του έργου αφορά στην διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.
Οι Άξαξ και Μυτιληναίος αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα δύο ΣΔΙΤ χωριστά. Υπενθυμίζεται ότι είχαν συνεργαστεί (με τρίτο εταίρο τη Vinci) και στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Εκτιμάται ότι Άξαξ και Μυτιληναίος θα είναι μαζί και στο ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ.
Η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών του προαναφερόμενου τμήματος του ΒΟΑΚ ήταν επίσης σήμερα, ωστόσο, με χθεσινή απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, μετατέθηκε για 24 Ιανουαρίου 2022. Αρχικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει: Άκτωρ Παραχωρήσεις, Τέρνα, Άβαξ και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.