Skip to main content

«Πατρόν» ανάπτυξης έραψε η επώνυμη ελληνική ένδυση

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Χρονιά αξιοσημείωτης ανόδου για τον τζίρο του επώνυμου ελληνικού ενδύματος ήταν το 2015, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου και Ενδύματος Ελλάδος σε δημοσιευμένους ισολογισμούς 100 επιχειρήσεων ένδυσης.

Η καλύτερη επίδοση από τα γυναικεία

Αναλυτικότερα, στην κατηγορία των επώνυμων γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, σημειώθηκε η καλύτερη επίδοση, καθώς καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,5%, στα 173 εκατ. ευρώ το 2015 από 163 εκατ. ευρώ το 2014.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,8%, στα 73 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 41,9%. Εντυπωσιακή αύξηση 73% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 8,9 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 1,8% και διαμορφώθηκαν σε 131,7 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων με ελληνικό brand ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε αύξηση 7% και ανήλθε σε 49 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 24,9 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 5,6%.

Τα καθαρά κέρδη όμως ήταν μειωμένα κατά 15%. Τέλος, οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 7,4% και ανήλθαν σε 31 εκατ. ευρώ.

Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 50,9% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.

Στην κατηγορία των επώνυμων παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε επίσης αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 1,6%, οριακή μείωση των μικτών κερδών κατά 0,3%, αύξηση των ζημιών και αύξηση των υποχρεώσεων κατά 4,7%.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2015 σε 82 εκατομμύρια ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 29 εκατ. ευρώ (περιθώριο 35,8%), οι ζημίες σε 1 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 42 εκατομμύρια ευρώ.

Στα επώνυμα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε το 2015 μείωση κατά 2,8%, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 1,6%, ενώ η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και το 2015.

Οι ζημίες ανήλθαν σε 2,9 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν 0,4% και έφτασαν τα 47,8 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία των casual με ελληνικά brands κατέγραψε για δεύτερη χρονιά μείωση του κύκλου εργασιών κατά 4,3% και ανήλθε σε 33 εκατομμύρια ευρώ.

Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,7% σε 11,2 εκατ. ευρώ και οι ζημίες μειώθηκαν κατά 1%, σε 1 εκατ. ευρώ το 2015. Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 0,6%, στα 71 εκατ. ευρώ.

Τέλος, στις εξαγωγικές επιχειρήσεις private label τα αποτελέσματα ήταν θετικά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, καθώς ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 1,2%, στα 155 εκατ. ευρώ το 2015 από 153 εκατ. ευρώ το 2014.

Επίσης, βελτιώθηκαν τα μικτά κέρδη κατά 4,5% και ανήλθαν σε 31,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 23,4%, από 8,5 εκατ. ευρώ το 2014 σε 10,5 εκατ. ευρώ το 2015.

Το ποσοστό καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 6,8%. Οι υποχρεώσεις ανήλθαν σε 46,3 εκατ. ευρώ ή 30% του κύκλου εργασιών.