Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Έτοιμο πενταετές business plan, που τις επόμενες ημέρες εγκρίνεται από την μητρική ιταλική FSI, στο οποίο περιλαμβάνονται 400 προσλήψεις και ενεργότερη συμμετοχή στα logistics με τη διαχείριση των αποθηκών Κ1 & Κ2 στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα παραπάνω προέκυψαν από την τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics της ΕΕL, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στη νέα εποχή της εταιρείας, μετά την ιδιωτικοποίησή της. Μάλιστα, αναφερόμενος στη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή, τόνισε πως «μόλις παραδοθεί η γραμμή ο χρόνος που θα χρειάζεται για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κάτω από τις 4 ώρες».
Από την πλευρά του, ο γ.γ. του υπ. Υποδομών & Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, αναφέρθηκε στις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν στον τομέα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι η ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη ολοκληρώνεται εντός του έτους. Επισήμανε τη σπουδαιότητα των σιδηροδρομικών συνδέσεων με γειτονικές χώρες, χαρακτηρίζοντας ως πρότυπο συνεργασίας τη συμφωνία με τη Βουλγαρία για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνας στον Εύξεινο Πόντο και Ρούσε στον Δούναβη.
O Σταθμός Λαρίσης
Την ίδια ώρα προχωρούν οι διαδικασίες για την αναμόρφωση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, έργο προϋπολογισμού 41 εκατ. ευρώ, προκειμένου σε δεύτερη φάση να διεξαχθεί ο τελικός διαγωνισμός για την παραχώρηση και εκμετάλλευση του κτηρίου.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και περιλαμβάνει το γκρέμισμα των παλιών και την κατασκευή εκ νέου των 3 αποβαθρών από την πλευρά της εισόδου του σταθμού. Επίσης μεταξύ άλλων στην εργολαβία προβλέπεται η υπόγεια σύνδεση του Σταθμού (από την υπάρχουσα πεζοδιάβαση) με τον σταθμό μετρό. Τα πλάνο περιλαμβάνει και την ολοκλήρωση της κατασκευής του Ανισόπεδου Κόμβου Πέλοπος στην νότια είσοδο του σταθμού που αποτελεί ένα από τα πολύ δύσκολα σημεία στην ροή των τρένων.
Τέλος, στο αντικείμενο κατασκευής περιλαμβάνεται η κατασκευή των υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Αθηνών (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια), η αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της ευρύτερης περιοχής με την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτηρίων, έργων πρασίνου και περίφραξης του Σ.Σ. Αθηνών, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Κύκλοι του ΟΣΕ σημειώνουν ότι εφόσον τα έργα θα ξεκινήσουν μέχρι το φθινόπωρο του 2019 και αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2021. Με το συγκεκριμένο έργο και συνδυαστικά με την υπό κατασκευή Σήραγγα Σεπολίων που ξεκινά αμέσως μετά τη βόρεια έξοδο του σταθμού, η ευρύτερη περιοχή το 2023 δύναται να μεταβληθεί σε μητροπολιτικό κέντρο μεταφορών, αναδεικνύοντας εμπορικές χρήσεις εστίασης, τουρισμού και υπηρεσιών.
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Κοινός τόπος είναι ότι κομβικό σημείο για την αλλαγή προσώπου του ελληνικού σιδηροδρόμου αποτελεί η ολοκλήρωση των έργων στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο τέλος της χρονιάς, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα.
Όπως ανέφερε, το μόνο που απομένει από άποψη υποδομών είναι να στρωθούν οι γραμμές στη Σιδηροδρομική Σήραγγα 26, στην περιοχή της Εκκάρας, και να τοποθετηθεί η ηλεκτροκίνηση. Έχει προγραμματιστεί μία μεγάλη «πρόβα» με τη συμμετοχή της πυροσβεστικής, της αστυνομίας κ.ά., ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει ήδη οι δοκιμές στο τμήμα αυτό.
Τόνισε ακόμη ότι το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός είναι το τελευταίο από μία σειρά έργων 30 και πλέον ετών που ολοκληρώνουν τον εκσυγχρονισμό του διαδρόμου μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων. Ο κ. Βούρδας σημείωσε ότι από τις αρχές της χρονιάς θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Συμπληρωματικά, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, εκτιμά ότι η πλήρης ολοκλήρωση των συστημάτων (σηματοδότησης και ETCS) θα συμβεί το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Η ολοκλήρωση αφορά κυρίως το νότιο τμήμα του διαδρόμου, δηλαδή από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα. Αυτό θα επιτρέψει την είσοδο στα δρομολόγια των πολύ γρήγορων τρένων που θα μπορούν πλέον να διεξάγουν το δρομολόγιο σε 3 ώρες και 30 λεπτά.