Το ποσό των 809,5 εκατ. δολαρίων συμφώνησε να καταβάλει η εταιρεία Twitter στην πολιτεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, αν εγκριθεί από το δικαστήριο, προκειμένου να διευθετήσει μια δικαστική διαμάχη, η οποία εκκρεμεί από το 2016.
Η εν λόγω δικαστική περιπέτεια, αφορά κατηγορίες παραπλάνησης επενδυτών, σχετικά με τον αριθμό των χρηστών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.
Η καταγγελία ισχυριζόταν παραβίαση του Νόμου περί Χρηματιστηρίου Αξιών του 1934, ενώ στην αγωγή αναφέρεται ότι το Twitter παρείχε στους επενδυτές «μη ρεαλιστικές» προβλέψεις και παραπλανητικές πληροφορίες, σχετικά με τις μετρήσεις ανάπτυξης, προκειμένου να κάνει την εταιρεία να φαίνεται οικονομικά πιο υγιής από ότι ήταν και συνεπώς πιο ελκυστική στους επενδυτές.
Η ιστορία ξεκίνησε όταν το 2014, στελέχη του Twitter δήλωσαν ότι «η μέση μηνιαία βάση χρηστών του ιστότοπου αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά σε πάνω από 550 εκατομμύρια και πάνω από ένα δισεκατομμύριο μακροπρόθεσμα».
Επίσης, ύποπτες κινήσεις θεωρήθηκαν το 2015, η παραίτηση του διευθύνοντος σύμβούλου του Twitter, Ντικ Κοστόλο, ο οποίος ανακοίνωσε την παραίτησή του από τα καθήκοντα του, καθώς το κοινωνικό δίκτυο αγωνίζονταν να πείσει την Wall Street για την αναπτυξιακή στρατηγική του, αλλά και η απόφαση του νέου CEO, Τζακ Ντόρσεϊ, να δώσει στους υπαλλήλους το ένα τρίτο των μετοχών της εταιρείας που είχε στην κατοχή του, ενώ προηγουμένως είχε ανακοινώσει την απόλυση του 8% του προσωπικού του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου.
«Στόχος είναι να «επανεπενδύσουμε απευθείας στους δικούς μας ανθρώπους. Προτιμώ να έχω ένα μικρότερο κομμάτι σε κάτι μεγάλο, παρά ένα μεγαλύτερο σε κάτι μικρό. Είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να κάνουμε το Twitter μεγάλο», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
Oι συγκεκριμένες κινήσεις, απογοήτευσαν και εξόργισαν τους επενδυτές, ενώ μεταφράστηκαν σε ιστορικό χαμηλό των μετοχών του Twitter τον Αύγουστο του 2015, με την μετοχή να βουτά κάτω από τα 26 δολάρια το «κομμάτι».
Η αρχική αγωγή, κατατέθηκε το 2016 από την επενδύτρια Ντορις Σένγουϊκ, που ισχυρίστηκε ότι τα στελέχη του Twitter «εν γνώσει τους έκαναν ανακριβείς δημόσιες δηλώσεις σχετικά με τις μετρήσεις και εσκεμμένα δεν αποκάλυψαν εσωτερικές πληροφορίες σχετικά με αυτές, με αποτέλεσμα τη διόγκωση της τιμής της μετοχής που έπεσε φυσικά, όταν έγινε γνωστή η αλήθεια για τη συμμετοχή των χρηστών».
Ωστόσο, σήμερα, το twitter αρνείται οποιαδήποτε παράβαση ή άλλη ανάρμοστη συμπεριφορά, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «O επιθυμητός διακανονισμός ρυθμίζει τις αγωγές, αλλά δεν αποτελεί παραδοχή ενοχής». Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μετρητά για την εξόφληση του διακανονισμού στο τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017, το Twitter δήλωσε ότι υπερεκτιμούσε κατά λάθος τους μηνιαίους αριθμούς χρηστών του, ενώ από το 2019, σταμάτησε να ανακοινώνει τα μηνιαία στοιχεία και αποκαλύπτει μόνο καθημερινά στοιχεία, με τις τελευταίες μετρήσεις να αναφέρουν 330 εκατομμύρια χρήστες.
Η «δύναμη» των χρηστών
Η «δύναμη» που κατέχουν οι χρήστες, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα μέσα σε μια στιγμή. Αποτελεί τον σημερινό τρόπο για να απογειωθούν καταστάσεις ή να αναδειχθεί άμεσα ένα πρόβλημα και να ανατρέψει δεδομένα, προς το καλύτερο ή και χειρότερο.
Όταν πρόσφατα η εταιρεία e-food, ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει τις συμβάσεις με τους διανομείς της και θα τους μετατρέψει σε ελεύθερους επαγγελματίες με μπλοκάκι, η αντίδραση των χρηστών του twitter ήταν άμεση με το hashtag #cancel_efood να γίνεται πολύ γρήγορα δημοφιλές.
Οι χρήστες ψέγουν την επιλογή της εταιρείας και πολλοί προτείνουν να διαγράψουν μαζικά οι πολίτες την εφαρμογή, προκειμένου να πληγεί η εταιρεία, η οποία, όπως υποστηρίζουν οι χρήστες, αύξησε τα κέρδη κατακόρυφα μέσα στην πανδημία, ενώ το μεγαλύτερο βάρος έπεσε στους διανομείς.
«Το ευχαριστώ είναι απόλυση ή freelancing εκμετάλλευση», ανέφερε ένας χρήστης στο Twitter.
Παραδείγματα και της πολιτικής διάστασης των μέσων, συναντούμε καθημερινά, με πολιτικούς, που περνούν μηνύματα, να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Αψιμαχούν, σχολιάζουν, συζητούν ακόμη και ανακοινώνουν, ενώ πολλές φορές «πιάνονται στη φάκα», από την ευρηματικότητα και παρατηρητικότητα του κοινού.
Πέρσι, η απόσυρση του διαφημιστικού σποτ της ΓΓΠΠ ήρθε μετά τις διαδικτυακές επικρίσεις για σεξισμό, ενώ παρόμοια εξέλιξη είχε και η υπόθεση με τα voucher των 600 ευρώ για την τηλε-κατάρτιση των επιστημόνων..
Τα φαινόμενα των αυτόματων μεταφράσεων που οδήγησαν στα…«σκοιλ ελικικού» αρχικά αναδείχθηκαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και με αλυσιδωτές αντιδράσεις, οδήγησαν τελικά στην ανακοίνωση αναστολής των προγραμμάτων από τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση.
Εντυπώσεις θέλησε να δημιουργήσει σήμερα μέσω του προφίλ του στο Twitter και ο πεπειραμένος και συχνά εσκεμμένα προκλητικός στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του Ελ Σαλβαδόρ, ο σαραντάρης Ναγίμπ Μπουκέλε, που αντικατέστησε το «μπαμπάς της Λέιλα» με το σαρκαστικό «δικτάτορας του Ελ Σαλβαδόρ».
Η «δύναμη» των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τον 21ο αιώνα, είναι αναμφισβήτητα τεράστια και λαμβάνει διαστάσεις σε όλους τους χώρους, με τα εκάστοτε προβλήματα σύνδεσης αλλά και φόρτωσης αναζητήσεων, όπως αυτά που αντιμετώπισαν οι χρήστες χθες το βράδυ στο Twiiter, να αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα του πόσο εξαρτημένοι είμαστε από αυτά.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το ότι ως χρήστες των social media αυξάνεται κατακόρυφα η…αξία μας και αυτό, δύσκολα θα ανατραπεί.
Μαρία Βε