Skip to main content

Έως τον Ιούνιο αναμένεται η έγκριση του master plan του ΟΛΘ

Εντός του πρώτου εξαμήνου αναμένεται η έγκριση του προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης (master plan) του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μακρής, στη διάρκεια συνάντησης εργασίας για την παρουσίασή του στους φορείς της πόλης.

Ο φάκελος του 25ετούς προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης αναμένεται να κατατεθεί τον Ιανουάριο προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας .

Στο master plan προσδιορίζονται οι χρήσεις και οι όροι δόμησης εντός λιμενικής ζώνης, ενώ -σύμφωνα με τον κ. Μακρή «ο λιμένας της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι που προετοιμάζεται να υποβάλει προς έγκριση master plan με βάση το νόμο 4150/2013».

«Στο πρώτο στάδιο έγινε πλήρης καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και αποτύπωση του σχεδίου ανάπτυξης του λιμένος, στην οποία ελήφθησαν υπόψη οι απόψεις φορέων και πελατών της ΟΛΘ ΑΕ. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με τους φορείς και τις δημόσιες υπηρεσίες, ο φάκελος του master plan θα υποβληθεί τον Ιανουάριο στις αρμόδιες υπηρεσίες […] Παράλληλα, εξάλλου, εκπονείται και το business plan, το οποίο θα εξειδικεύει το ύψος των επενδύσεων για την πενταετία 2016 – 2020», τόνισε ο κ. Μακρής.

Η μελετητική ομάδα, στην οποία το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ ανέθεσε την εκπόνηση του master plan, ανέπτυξε μεταξύ άλλων το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας, ο οποίος περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις:

  • Επέκταση του κρηπιδώματος 26 της έκτης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και για την αύξηση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, ώστε να εξυπηρετεί το προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο περίπου 1,4 εκατ. TEUs.
  • Επέκταση του κρηπιδώματος 24 της έκτης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, ώστε να εξυπηρετεί την προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου περίπου 8 εκατ. τόνων.
  • Διαμόρφωση της προβλήτας 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.
  • Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία μίας μεγαλύτερης σε έκταση προβλήτας, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους -15m. Η νέα προβλήτα θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.). Θα μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση γενικού φορτίου μεγαλύτερη των 1 εκατ. τόνων.
  • Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ των προβλητών 1 και 2 για τη δημιουργία υδατοδρομίου και τουριστικού καταφυγίου μεγάλων τουριστικών σκαφών (mega yachts).
  • Ανακαίνιση του διατηρητέου κτηρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) του Λιμένα Θεσσαλονίκης και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του Λιμένα, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης.

Πηγή: ΑΜΠΕ