Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Την περσινή χρονιά, λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, λανσαρίστηκε ένα extra premium brand το «Monologue olive oil» με στόχο να «ξανασυστήσει» τη κατηγορία του ελαιόλαδου στους καταναλωτές του κόσμου.
Ο Χρήστος Αντωνίου και ο Κωνσταντίνος Αρετάκης, μετά από πενταετή έρευνα πήραν την απόφαση να «εμφιαλώσουν» την μοναδικότητα της ποικιλίας λιανολιά Πρεβέζης ή «λιανολιά πρεβεζάνα» προσφέροντας μια ιδιαίτερη επιλογή που συνδυάζει τα έντονα γευστικά χαρακτηριστικά με τις ευεργετικές ιδιότητες των πολυφαινόλων.
Το Μonologue είναι λάδι χαμηλής οξύτητας με υψηλή περιεκτικότητά σε πολυφαινόλες (κανονισμός EU 432/2012) και εξαιρετικά ισορροπημένη γεύση.
Όπως αναφέρουν στην «Ν» οι δημιουργοί του «Μonologue», το ίδιο το προϊόν τούς οδήγησε στην δραστηριοποίηση στις premium κατηγορίες. « Το Monologue παράγεται στο Δεσποτικό της Πρέβεζας, σε ελαιώνες που βρίσκονται σε παρθένα, απομονωμένα και απρόσιτα σημεία. Για αυτό και το ελαιόλαδό μας είναι τόσο ιδιαίτερο και εξαιρετικό. Η λιανολιά δεν μπορεί να παραχθεί μαζικά, έχει δύσκολη συγκομιδή και εμείς καλούμαστε να συλλέξουμε και να εκθλίψουμε αυθημερόν. Αυτή η ιδιαιτερότητα αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ποιότητας».
Στην ίδια φιλοσοφία κινήθηκε τόσο η επιλογή της επωνυμίας, που υπονοεί το μονοποικιλιακό χαρακτήρα του ελαιολάδου, όσο και το ιδιαίτερο packaging, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία colibri, με το τελικό αποτέλεσμα να αποτελεί μια ολιστική απόδοση ποιότητας που ξεκινάει από τους ελαιώνες και καταλήγει στο πιάτο του καταναλωτή.
« Η δημιουργία ενός extra premium ελαιολάδου περιορισμένης παραγωγικής δυναμικής αποτελεί ένα πεδίο ανάπτυξης για τους μικρούς παραγωγούς. Είναι το μοντέλο που μπορεί να ενισχύσει το ρόλο των μικρών παραγωγών, με δεδομένο ότι ισχυρά σχήματα δεν μπορούν να υποστηρίξουν εύκολα μη μαζικές παραγωγές. Στην κατηγορία του ελαιολάδου, όπως και στο κρασί, στις χώρες παραγωγούς υπάρχει μεγάλη παράδοση, η οποία ωστόσο συνοδεύεται με δοξασίες σχετικά με τις μεθόδους παραγωγής. Τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί νέες τάσεις στο ελαιόλαδο που εστιάζουν στην ανάδειξη των ποικιλιών δίνοντας την δυνατότητα η κατηγορία να ξανασυστηθεί στην αγορά. Εμείς πιστεύουμε ότι η προοπτική είναι μεγάλη, καθώς τόσο σε εγχώριο επίπεδο όσο και διεθνώς το extra premium ελαιόλαδο έχει μικρή συμμετοχή στην συνολική κατηγορία» επισημαίνει ο κ. Αρετάκης.
Το busisnness plan της Monologue μολονότι υλοποιείται στην ιδιαίτερα προκλητική συγκυρία της πανδημίας, κινείται στοχευμένα επιδιώκοντας να αναπτύξει σταθερές συνεργασίες εντός και εκτός συνόρων.
« Η στρατηγική μας είναι ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις της αγοράς που κινούνται στον άξονα των υψηλών κριτηρίων ποιότητας αλλά και συνέπειας» σημειώνει ο ίδιος.
Βασική στόχευση είναι η εξωστρέφεια και σε πρώτη φάση είναι το Monologue επιδιώκει να διεισδύσει στις Σκανδιναβικές αγορές και στη Γερμανία ενώ στο επίκεντρο βρίσκονται και συνεργασίες με το κανάλι HoReCa. Και στην εγχώρια αγορά όμως το Monologue διεκδικεί παρουσία σε εκλεπτυσμένα ράφια και σημεία εστίασης με αιχμή τις τουριστικές περιοχές της χώρας.
Σε ο,τι αφορά τα επόμενα βήματα ήδη εξετάζεται η διεύρυνση του κωδικολογίου της Monologue ενώ δεν αποκλείεται το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο να ενισχυθεί δυνητικά και με άλλες κατηγορίες όπως το μέλι.
Ερωτηθείς να σχολιάσει τις δυσκολίες ανάπτυξης του εγχειρήματος μεσούσης της πανδημίας ο κ. Αρετάκης αναφέρει « προϋπολογίζοντας τα πλάνα μας εξετάζουμε όλα τα σενάρια. Με την πανδημία μας προέκυψε το χειρότερο, ωστόσο αυτό δεν μας αποθάρρυνε. Υπήρξαν δυσκολίες στο κομμάτι της ανάπτυξης σχεδιασμών, ενώ το κλειστό κανάλι της εστίασης περιόρισε την δυναμική του λανσαρίσματος. Όμως έχοντας ξεκινήσει σε μια δύσκολη περίοδο από αυτή που βιώνουμε σήμερα, αναπτύσσουμε ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Η σημαντικότερη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας αφορά στη κλιματική αλλαγή και στο πόσο γρήγορα αυτή θα εξελιχθεί. Εξετάζουμε όλα τα δυσμενή σενάρια που μπορούμε να προβλέψουμε προκειμένου να προετοιμαστούμε. Για παράδειγμα οι περιορισμένες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν στην περιοχή επιτάσσει να προωθηθούν επενδύσεις για αποθεματοποίηση νερού. Εκεί εστιάζουμε το risk management, γιατί στο πρωτογενή τομέα οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι η βασικότερη πρόκληση».