Skip to main content

Εξαγορά μονάδας παραγωγής στη Βουλγαρία από τη Γιώτης

Από την έντυπη έκδοση 

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Στην εξαγορά μιας μικρής βιομηχανίας στη Βουλγαρία προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ελληνική εταιρεία ειδών διατροφής Γιώτης, με βασική επιδίωξη την περαιτέρω διεύρυνση της θέσης της στην τοπική αγορά.

Η εν λόγω κίνηση, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα (στις αρχές της φετινής χρονιάς), και στο πλαίσιο της εξαγοράς συστάθηκε θυγατρική εταιρεία που φέρει την επωνυμία Jotis Boulgaria EOOD.

Βασική στόχευση της Γιώτης είναι να διευρύνει περαιτέρω τη θέση της στη βουλγαρική αγορά, στην οποία μέχρι πρότινος διατηρούσε παρουσία μέσω αντιπροσώπων.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες, στην εξαγορασθείσα μονάδα θα παράγονται προϊόντα της Γιώτης τα οποία ήδη διατίθενται στα βουλγαρικά ράφια, ενώ το χαρτοφυλάκιο ενδέχεται να ενισχυθεί σύντομα και με νέους κωδικούς σε κατηγορίες που κινούνται δυναμικά στην τοπική αγορά, αλλά που μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν είχε παρουσία.

Επί της ουσίας, η Γιώτης επιδιώκει να ενδυναμώσει τη θέση της και να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της Βουλγαρίας, η οποία υπολογίζεται ότι στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται (γλυκά, επιδόρπια κ.τ.λ.) εμφανίζει συνολικό τζίρο της τάξεως των 20-24 εκατ. ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή βρίσκεται σε ακολουθία με τον στρατηγικό σχεδιασμό εξωστρέφειας της Γιώτης, που προβλέπει την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας των προϊόντων στις υφιστάμενες αγορές -που συνολικά ξεπερνούν τις 30- εστιάζοντας στη διερεύνηση των καταναλωτικών συνηθειών ανά περιοχές, προκειμένου η προϊοντική γκάμα να εμπλουτιστεί και να ανταποκριθεί στις ξεχωριστές τοπικές προτιμήσεις.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η εξαγορά της μονάδας στη Βουλγαρία δεν αποτελεί «μοντέλο» για τη γενικότερη ενδυνάμωση της διεθνούς παρουσίας της Γιώτης, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι δεν εξετάζεται αντίστοιχη κίνηση σε κάποια άλλη περιοχή.

Εξάλλου, παραμένει ανοιχτό και το «στοίχημα» της εταιρείας όσον αφορά την αγορά της Κίνας, όπου η διείσδυση της Γιώτης γίνεται με αργό ρυθμό, αλλά σε σταθερή βάση. Η επιδίωξη, όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν» σε παλαιότερο δημοσίευμα, είναι η εταιρεία σε βάθος χρόνου να καταφέρει να πάρει μια ικανοποιητική θέση στα κινεζικά ράφια, ωστόσο λόγω και του μεγέθους της αγοράς οι προβλέψεις είναι συγκρατημένες. Πάντως, οι πληροφορίες θέλουν τα πρώτα δείγματα γραφής της Γιώτης επί κινεζικού εδάφους να αφήνουν μια «σταθερά αισιόδοξη» αίσθηση.

Σε εγχώριο επίπεδο, ο εμπλουτισμός της προϊοντικής γκάμας και η λελογισμένη πολιτική προσφορών είναι βασικά «συστατικά» της στρατηγικής θωράκισης των μεριδίων στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται η Γιώτης.

Αναφορικά με την πορεία της το 2017, φέρεται ότι ήταν ακόμα μια θετική χρονιά για την εταιρεία, με τις επιδόσεις τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε αυτό της κερδοφορίας να διατηρούνται στα επίπεδα του 2016. Να σημειωθεί ότι το 2016 η εταιρεία πέτυχε ενίσχυση πωλήσεων πέραν του 4% στα 73 εκατ. ευρώ, ενώ εμφάνισε καθαρή κερδοφορία 3,3 εκατ. ευρώ.