Της Λέττας Καλαμαρά
Αισιόδοξος για την πορεία της ελληνικής αγοράς των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών δηλώνει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, παρά το έντονα μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον και τις δυσκολίες που το διακρίνουν.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο της παρουσίασης για τα 65 χρόνια της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων, η τρέχουσα χρονιά για τον κλάδο αναμένεται να κλείσει με άνοδο σε σύγκριση με πέρυσι, αρκετά μακριά όμως από τις επιδόσεις που σημείωνε στα χρόνια προ οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, ο Κωτσόβολος κινείται ακόμη πιο θετικά σε σύγκριση με την αγορά, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς του αλλά και τη φερεγγυότητα των πελατών του. Αναφορικά με τους εταιρικούς πελάτες, σημειώνεται πως το 58% από τις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ελλάδα είναι πελάτες του Κωτσόβολου.
Η εταιρεία πλέον ακολουθεί ολιστικό τρόπο προσέγγισης για την ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Με την εμπειρία των 65 χρόνων αλλά με ανανεωμένη στρατηγική, προχωρά στην τρίτη φάση της επιχειρηματικής της ζωής ως μέλος πλέον της πολυεθνικής Dixons Carphone, η οποία στηρίζει σταθερά την επένδυσή της στην Ελλάδα. Η Κωτσόβολος από την προϊοντική εξειδίκευση και τις αγορές με δόσεις ενισχύει ακόμη περισσότερο τον τομέα της παροχής υπηρεσιών μετά τη δημιουργία του ανεξάρτητου επισκευαστικού κέντρου στην Ελλάδα και την επέκταση του Ολοκληρωμένου Συστήματος Υπηρεσιών, Support 360°. Μάλιστα δεν αποκλείει την ανάμιξή της σε επιχειρηματικούς τομείς που έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο της όπως αυτόν της ενέργειας.
Στο πλαίσιο της επέκτασης στον τομέα των υπηρεσιών εντάσσεται το MEGA Συμβόλαιο Σπιτιού για επισκευές ηλεκτρικών συσκευών, υδραυλική υποστήριξη και ηλεκτρολογική υποστήριξη με πολύ χαμηλό μηνιαίο ή ετήσιο κόστος. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρεία καθημερινά έρχεται σε επαφή με πάνω από 100.000 πελάτες σε όλα τα κανάλια διανομής, πραγματοποιεί πάνω από 1.000 διανομές και εγκαταστάσεις προϊόντων σε σπίτια πελατών και απαντά σε πάνω από 10.000 κλήσεις πελατών. Όπως τονίζει ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, «δεν πουλάμε προϊόντα στον Κωτσόβολο, βρίσκουμε λύσεις για τις ανάγκες των πελατών μας. Οι λύσεις απαιτούν νέες ιδέες και τόλμη στην υλοποίησή τους. Οι διαφορετικοί πελάτες έχουν διαφορετικές ανάγκες και η καινοτομία δεν σταματά ποτέ».
Κατά την τελευταία οικονομική χρήση η εταιρεία πέτυχε και τους τρεις βασικούς της στόχους, να είναι κερδοφόρος, να κατέχει ηγετικό μερίδιο αγοράς και να είναι πολυκαναλική. Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα επανήλθε σε κερδοφορία, παρουσιάζοντας αύξηση του μικτού κέρδους κατά 1,2% σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση, είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και έχει πραγματοποιήσει αύξηση εργαζομένων κατά 250 άτομα τα τελευταία 2 έτη, φτάνοντας τους 1.950 εργαζόμενους. Το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται στο 25% και αναπτύσσει ολοένα και περισσότερο την omnichannel προσέγγιση για να παρέχει ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία στους πελάτες που την εμπιστεύονται για τις αγορές τους. Το κατάστημα εξυπηρετεί τρεις κύριους ρόλους: είναι σημείο παρουσίασης εμπορευμάτων, σημείο διανομής – παραλαβής προϊόντων και σημείο εξυπηρέτησης μίας πολυκαναλικής διάστασης πωλήσεων. Σύμφωνα με τη διοίκηση, αυτό που μπορεί να κάνει το κατάστημα είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά σε σχέση με τις online αγορές και να παρέχει εμπειρία – ευκαιρία – επείγουσα ανταπόκριση.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ανακαινιστεί πάνω από 35 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα σε σύνολο 100 περίπου καταστημάτων και το 2015 άνοιξαν 3 νέα καταστήματα. Το ηλεκτρονικό κατάστημα δέχεται 20,6 εκατομμύρια επισκέψεις το χρόνο και εκτιμάται πως η on line Ελλάδα περνάει τουλάχιστον μία φορά το χρόνο από την ιστοσελίδα του Κωτσόβολου.