Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Η κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, που αναμένεται -μετά από παρατάσεις- να πραγματοποιηθεί στις 14 Φεβρουαρίου 2018, καθώς επίσης η βελτίωση των υπηρεσιών και η έλευση νέου τροχαίου υλικού, η οποία όμως περνά μέσα από την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων, περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες της -υπό ιταλική διοίκηση- ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη χρονιά που έρχεται.
Τα παραπάνω ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Φίλιππος Τσαλίδης, χαρακτηρίζοντας το 2017 ως χρονιά-σταθμό, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε μέλος της FSI, μιας μεγάλης σιδηροδρομικής οικογένειας, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην Ευρώπη. Εντός του 2018 προγραμματίζεται η πρόσληψη 60 μηχανοδηγών στην εταιρεία, που θα οδηγήσουν στη βελτίωση των συχνοτήτων των δρομολογίων. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις στον χρηματοοικονομικό τομέα, το τμήμα μηχανοργάνωσης, καθώς και τον στρατηγικό σχεδιασμό.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση των υπηρεσιών της εταιρείας σε συνδυασμό με την έλευση νέου τροχαίου υλικού. Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε πως εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευση για επενδύσεις κυρίως σε τροχαίο υλικό που θα φτάσουν τα 500 εκατ. ευρώ σε περίοδο 3-5 ετών, ενώ προανήγγειλε την άφιξη του διευθύνοντος συμβούλου της FSI στην Ελλάδα το αμέσως επόμενο διάστημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστήριξε πως υπάρχει έγγραφη δέσμευση από τον ΟΣΕ ότι τέλος Ιανουαρίου θα δοθεί το τμήμα Πειραιάς – Αθήνας και σε πρώτη φάση μία γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι. Η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου. Στο τέλος του 2018 αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα έργα στο τμήμα ΣΚΑ – Λιόσια.
Τον Ιούνιο του 2018 η ηλεκτροκίνηση θα φτάσει μέχρι τη Θεσσαλονίκη (παραδίδοντας και το τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός), ενώ στο τέλος του έτους θα έχει σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση επίσης μέχρι τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις προφορικές διαβεβαιώσεις που έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ.
Ειδικά για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ο κ. Τσαλίδης παραδέχτηκε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 10 σημεία όπου τα τρένα καλούνται να κινηθούν με ταχύτητες που μόλις φτάνουν τα 10 χλμ./ώρα. Η εμπορευματική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενισχύθηκε κατά 11,5%-12% το 2017, ενώ ο κ. Τσαλίδης χαρακτήρισε πολύ περιορισμένη τη χωρητικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία σήμερα εξυπηρετεί δύο με τρία δρομολόγια ημερησίως, χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα για περισσότερα. [SID:11562975]