Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
Την περαιτέρω διεύρυνση του χαρτοφυλακίου με τις διεθνείς συνεργασίες της δρομολογεί η Chipita, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για τη δημιουργία δύο νέων joint ventures στη Μαλαισία και στην Ινδονησία.
Μάλιστα, στην περίπτωση της Μαλαισίας οι διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι βρίσκονται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο, γεγονός που δίνει ένα προβάδισμα στο να κλειδώσει αυτή η συμφωνία εντός του 2016. Το μοντέλο δημιουργίας των δύο νέων κοινοπρακτικών σχημάτων κινείται στη φιλοσοφία που έχει υιοθετήσει σχεδόν δύο δεκαετίες τώρα η Chipita, δηλαδή αφορά τη σύναψη μακροχρόνιων συνεργασιών με τοπικούς επιχειρηματίες του κλάδου των τροφίμων με σκοπό τη δημιουργία τοπικών μονάδων παραγωγής και την παροχή τεχνογνωσίας από τον ισχυρό παίκτη της αγοράς των σνακ, κυρίως ως προς την παραγωγή των κρουασάν.
Ως προς τα υφιστάμενα «ανοιχτά» διεθνή projects, ψηλά στην ατζέντα παραμένει η δημιουργία δεύτερου εργοστασίου στην Ινδία στη περιοχή Αχμενταμπάντ, επένδυση ύψους 65 εκατ. ευρώ, καθώς και η «παράλληλη» συνεπένδυση με τη Μύλοι Λούλη που αφορά την κατασκευή μύλου περί τα 10 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η Chipita λειτουργεί εδώ και 1,5 χρόνο εργοστάσιο παραγωγής πραλίνας στη Βομβάη.
Στο επίκεντρο του επιχειρησιακού σχεδιασμού ανάπτυξης βρίσκεται επίσης και η τουρκική αγορά, όπου η Chipita έχει προχωρήσει στη δημιουργία μονάδας παραγωγής στη Κωνσταντινούπολη, προκειμένου σύντομα να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες που παρατηρούνται ως προς τη διείσδυση των προϊόντων στα τοπικά ράφια.
Σημειώνεται ότι το χαρτοφυλάκιο των κοινοπραξιών της Chipita περιλαμβάνει επίσης τις εταιρείες:
- Edita Food Industries -ιδρύθηκε το 1996 με την οικογένεια Berzi για την αιγυπτιακή αγορά.
- Chipiga – ιδρύθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα στο Μεξικό, με την Gamesa, θυγατρική της PepsiCo Foods Mexico.
- Modern Food Industries (MFI) στη Σαουδική Αραβία με την Almarai και τον Ομιλο Olayan.
- Interfoods – ιδρύθηκε το 2011 για την αγορά της Γκάνας.
Σε εγχώριο επίπεδο, η Chipita εστιάζει στην ανάπτυξη της προϊοντικής γκάμας, με νέα λανσαρίσματα στην κατηγορία των μπισκότων, τα οποία ήδη καταγράφουν θετικό feedback, καθώς και στην περαιτέρω θωράκιση των μεριδίων που κατέχουν τα δυνατά σήματά της όπως τα 7days, fineti κ.τ.λ.
Επιδίωξη είναι η διατήρηση της πιστότητας των καταναλωτών και η εμφάνιση υγιούς εικόνας σε επίπεδο πωλήσεων, δεδομένης της δύσκολης συγκυρίας που βιώνει η εγχώρια οικονομία και των επιπτώσεων που έχει στην αγορά των σνακ και δη των ειδών που ανήκουν στην κατηγορία της αυθόρμητης αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2009, με την έναρξη της κρίσης, οι απώλειες στον τζίρο της Chipita υπολογίζονται στο 25%.
Ωστόσο, η εικόνα της φετινής χρονιάς συνολικά για τη δραστηριότητα του ομίλου της Chipita είναι θετική, με τα έσοδα να καταγράφουν αύξηση 14% και τα καθαρά αποτελέσματα να παραμένουν σε θετική τροχιά.
Σημειώνεται ότι το 2014 ο όμιλος Chipita εμφάνισε κύκλο εργασιών στα 326,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,2%, ενώ τα καθαρά κέρδη επέστρεψαν σε θετικό πρόσημο αγγίζοντας τα 12 εκατ. ευρώ από ζημίες 18 εκατ. ευρώ το 2013.