Skip to main content

Η Vodafone φέρνει ανατροπές στη συνδρομητική τηλεόραση

Από την έντυπη έκδοση 

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
 
Η πρόοδος της ευρυζωνικότητας με την υλοποίηση των δικτύων νέας γενιάς (NGA) θα έχει καταλυτική επίδραση στην περαιτέρω εξάπλωση της συνδρομητικής τηλεόρασης IPTV (τηλεόραση μέσω διαδικτύου) και στο πλαίσιο αυτό η Vodafone σχεδιάζει νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούργιες δυνατότητες στο Vodafone TV. Σύμφωνα με τον Χάρη Μπρουμίδη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone, θα εγκαινιαστεί το 2018 και θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT), παρέχοντας τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών. 

Όπως είπε κατά την ενημέρωση του Τύπου για την πορεία της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας και γενικότερα για την αγορά, η εμπορική συμφωνία με τη Forthnet για τη διανομή των καναλιών Novasports είναι επαναστατική για τα ελληνικά δεδομένα, «ξεκλείδωσε» μια ολόκληρη αγορά και επιτρέπει στη Vodafone να παρέχει περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές. Γεγονός είναι ότι ο κ. Μπρουμίδης μίλησε πέρσι για πρώτη φορά δημόσια για την ανάγκη να παύσει η αποκλειστικότητα του premium τηλεοπτικού περιεχομένου και επιβεβαιώθηκε από τις εξελίξεις για την ορθότητα της άποψής του. Το νέο μοντέλο αλλάζει σταδιακά τη λειτουργία της αγοράς, με τα περιθώρια ανάπτυξης να θεωρούνται μεγάλα, καθώς η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης σήμερα στη χώρα είναι στο 24%, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες μέλη της Ε.Ε. είναι 50%.

Ταυτόχρονα η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία έχει δεσμευθεί για την υλοποίηση δικτύων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), η οποία έχει υποβληθεί και εγκριθεί ως επενδυτικό πλάνο από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) στο πλαίσιο του κανονισμού Vectoring/NGA και αποτελεί μέρος του στρατηγικού πλάνου της για επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ έως το 2020.

Ο κ. Μπρουμίδης επιβεβαίωσε επίσης για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον της Vodafone για τις Cyta και Forthnet (για την πρώτη αναμένεται να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές στις 19 του τρέχοντος μηνός και για τη δεύτερη εκκρεμεί η ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί), ενώ αναφέρθηκε και σε δύο σημαντικά θέματα που απασχολούν την τηλεπικοινωνιακή αγορά. Το πρώτο αφορά τη διάθεση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση των δικτύων νέας γενιάς. Η Vodafone στηρίζει τις πρωτοβουλίες της πολιτείας για την υλοποίηση του Εθνικού Ευρυζωνικού Πλάνου και τη χρήση πόρων για την εξάπλωση της ευρυζωνικότητας σε όλη τη χώρα (προβλέπεται η διάθεση 400 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα μαζί με τον ΟΤΕ και τη Wind, έχει απευθύνει επιστολή προς τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, η οποία δηλώνει την υποστήριξη στο Εθνικό Πλάνο, αλλά επισημαίνει και την ανάγκη επιπλέον πόρων, μεταξύ άλλων, και πόρων που θα επέτρεπαν την περαιτέρω ενίσχυση του Super Fast Broadband με την επιδότηση του κόστους της κάθετης καλωδίωσης στα κτήρια. Το δεύτερο αφορά τη ρύθμιση της τηλεπικοινωνιακής αγοράς και αποτελεί απάντηση στα όσα είπε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ για την ανάγκη η ρύθμιση να γίνεται εκ των υστέρων και όχι εκ των προτέρων όπως σήμερα, αλλά και αιχμή για την καθυστέρηση που σημειώνεται στη λήψη σημαντικών αποφάσεων από την ΕΕΤΤ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Vodafone «η ελληνική αγορά αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις που επηρεάζουν τον ανταγωνισμό, τις δυνατότητες των καταναλωτών και τις επενδύσεις. Η ρύθμιση και η έγκαιρη (προληπτική και μη) παρέμβαση είναι αναγκαίες για την αποτελεσματική λειτουργία της αγοράς και την υλοποίηση επενδύσεων, και τη διασφάλιση ότι δεν υφίστανται διακρίσεις στην πρόσβαση και στη συμπεριφορά στη χονδρική αγορά, οι οποίες θα προκαλούσαν στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.

Ένα τέτοιο παράδειγμα προληπτικής ρύθμισης είναι ο έλεγχος των προϊόντων λιανικής του παρόχου με δεσπόζουσα θέση, δηλαδή του ΟΤΕ που έχει οριστεί ως πάροχος με Σημαντική Ισχύ (δεσπόζουσα θέση) στην Εθνική Αγορά χονδρικής τοπικής πρόσβασης σε σταθερή θέση. Σκοπός της υποχρέωσης αυτής είναι να αποφευχθεί ο περιορισμός των ανταγωνιστών από τη δυνατότητα να έχουν ένα τουλάχιστον εύλογο εμπορικό κέρδος στις λιανικές αγορές που δραστηριοποιούνται, χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην ως άνω υπό ρύθμιση αγορά χονδρικής τοπικής πρόσβασης».