Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Από τη ναυαρχίδα της αλυσίδας Intersport στην Ελλάδα αρχίζει ο όμιλος Fourlis την επανατοποθέτηση του γνωστού σήματος αθλητικών ειδών, επενδύοντας σε νέο concept καταστήματος -που διασυνδέει το φυσικό σημείο με το ψηφιακό, λανσάροντας νέες υπηρεσίες και εργαλεία για τον καταναλωτή- το οποίο σταδιακά θα υιοθετηθεί και από τα 114 σημεία πώλησης του δικτύου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις άλλες τέσσερις αγορές όπου αναπτύσσει το brand ο ελληνικός όμιλος.
Σήμερα η Intersport λειτουργεί 50 καταστήματα στην Ελλάδα, τέσσερα στην Κύπρο, 29 στη Ρουμανία, επτά στη Βουλγαρία και 24 στην Τουρκία (ενώ ελέγχει και το δίκτυο της The Athlete’s Foot, με 12 καταστήματα στην Ελλάδα και δύο στην Τουρκία) και απασχολεί σχεδόν 1.400 εργαζόμενους. Για το 2018 σχεδιάζεται η ανάπτυξη τουλάχιστον τεσσάρων νέων Intersport (και επιπλέον 4-5 The Athlete’s Foot), ενώ με ορίζοντα τριετίας (2020) ο στόχος της διοίκησης του ομίλου Fourlis είναι να διαθέτει περισσότερα από 160 καταστήματα.
Ο πήχης, βέβαια, θα ανέβει σε αυτό το επίπεδο κυρίως με την προσδοκώμενη ανάπτυξη της τουρκικής αγοράς (εφόσον συνεχίσουν να βελτιώνονται συνθήκες, όπως π.χ. με τις τιμές στην αγορά ακινήτων) και δευτερευόντως της ρουμανικής, όπου σχεδιάζεται η ανάπτυξη 31 και 11 καταστημάτων αντίστοιχα.
Αναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη, ο κύκλος εργασιών της Intersport, με βάση τα στοιχεία εννεαμήνου ενισχύθηκε σε 106 εκατ. ευρώ (από 103 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2016), ενώ σε ετήσια βάση πραγματοποιεί τζίρο που αγγίζει τα 140 εκατ. ευρώ (136,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2016). Ταυτόχρονα, το μικτό περιθώριο κέρδους διατηρείται γύρω στο 47%-47,5%.
Με το νέο concept καταστημάτων η εταιρεία, που βλέπει τα μερίδιά της να ενισχύονται σε μια δυσμενή οικονομική συγκυρία που ο κλάδος αθλητικών ειδών εμφανίζει αμυντικά χαρακτηριστικά, προσβλέπει σε περαιτέρω αύξηση της εμπορικότητας του σήματος. Το Intersport στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens αποτελεί πρότυπο σημείο και πλέον κάθε νέο κατάστημα που θα προστίθεται στο δίκτυο θα ακολουθεί τις συγκεκριμένες προδιαγραφές, που διαφοροποιούν τη δομή του χώρου πωλήσεων με τρόπο ώστε να αναδεικνύονται τα αθλητικά είδη ένδυσης και αξεσουάρ ανά κατηγορία αθλήματος.
Η νέα επένδυση σε επιφάνεια 1.000 τ.μ. εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες και συνάδει με τη φιλοσοφία του brand που έχει την αφετηρία του στα 1968, όταν ιδρύθηκε στο Παρίσι η Intersport International, η οποία σήμερα αποτελεί το No1 δίκτυο αθλητικών ειδών στον κόσμο, με παρουσία σε 45 χώρες και έδρα στη Βέρνη της Ελβετίας. Το νέο concept διαφοροποιείται από χώρα σε χώρα ανάλογα με τη δημοφιλία των αθλημάτων.
Στην Ελλάδα αναπτύσσεται ως επί το πλείστον στην αγορά των outdoor ρούχων, υποδημάτων και αξεσουάρ, καθώς και του running.
Στο νέο κατάστημα υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για παρουσίαση προϊόντων και φιλοξενία δράσεων, από νέες τεχνολογίες μέχρι εποχικές προτάσεις: «Action Area», «Deco points», «Soccer Grass Split» κ.ά., ενώ δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές, μέσω ειδικών touch screen οθονών, να περιηγηθούν στο e-shop της αλυσίδας και να πραγματοποιήσουν online αγορές, αλλά και να χρησιμοποιήσουν μια σειρά από εργαλεία (όπως Footscan & Dynamics Analysis, Scan & Learn Tool και Score For More).