Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Aλώβητη από την οικονομική κρίση, η εταιρεία προϊόντων ατομικής υγιεινής ΜΕΓΑ, με τζίρο που πιθανόν θα ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ την τρέχουσα χρήση, κερδίζει σταθερά μερίδιο αγοράς στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, ασκώντας μάλιστα πίεση σε ισχυρά brands πολυεθνικών, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει να επενδύει σε ανθρώπινο δυναμικό (αύξηση θέσεων πάνω από 45% την περίοδο της ύφεσης) και υποδομές με πάνω από 100 εκατ. ευρώ την περίοδο 2000-2014, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έχουν δρομολογηθεί επιπλέον επενδύσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ για τα τρέχοντα 2-3 έτη.
Η ελληνική εταιρεία, που εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 30 χώρες, έχοντας αρχίσει εξαγωγική δραστηριότητα από τη δεκαετία του ‘90 (δέκα χρόνια αφότου ιδρύθηκε), το 2014 εμφάνισε κύκλο εργασιών 113 εκατ. ευρώ με αύξηση 23% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (92 εκατ. ευρώ) και 61,4% από την έναρξη της οικονομική κρίσης το 2008 (70 εκατ. ευρώ). Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι οι θετικές επιδόσεις διατηρούνται το 2015, η χρήση θα πρέπει να κλείσει με πωλήσεις άνω των 120 εκατ. ευρώ και ισχυρή κερδοφορία (τα καθαρά κέρδη προ φόρων το 2014 άγγιξαν τα 5 εκατ. ευρώ).
Με προσωπικό 420 άτομα και ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 63.000 τ.μ., από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη, η ΜΕΓΑ είναι η μόνη εταιρεία που παράγει pants ακράτειας στην Ελλάδα, μετά την επένδυση που έκανε το 2013.
Πέρυσι επένδυσε σε νέα μηχανή παραγωγής βρεφικών πανών, τεχνολογίας αιχμής, πετυχαίνοντας ακόμη μεγαλύτερη αναβάθμιση του τεχνολογικού της εξοπλισμού στις εργοστασιακές της εγκαταστάσεις, όπου πλέον παράγει μια ευρεία γκάμα προϊόντων προσωπικής υγιεινής, με ηγετική θέση στην αγορά. Στο πρόγραμμα της εταιρείας για την τριετία 2015-2017 περιλαμβάνονται νέες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, που δημιουργούν ανάγκες για νέες θέσεις εργασίας.
Τα σήματά της: EveryDay, Pom Pon, BabyCare, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani Sensitive διέπονται από υψηλές προδιαγραφές, είναι καινοτόμα (π.χ. η πρώτη sensitive σερβιέτα παγκοσμίως EveryDay Sensitive), πιστοποιημένα (π.χ. Sani Sensitive, babylino sensitive με διεθνή πιστοποίηση Oeko-Tex Standard 100 που συστήνεται από την Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Δερματολογίας) και είναι εφάμιλλα κολοσσών του τομέα καταναλωτικών προϊόντων.
Σε κάποιες περιπτώσεις αποδεικνύονται και πιο ανταγωνιστικά, τόσο στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ όσο και σε εκείνα ξένων χωρών. Ενδεικτικά είναι επίσης τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που θέλουν την κατηγορία σερβιέτες και βρεφικές πάνες να συγκαταλέγεται στα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, γεγονός στο οποίο έχει συμβάλλει σημαντικά η ΜΕΓΑ με τα σήματά της στις συγκεκριμένες κατηγορίες.
Επίσης οι επιδόσεις των προϊόντων κόντρα στον ισχυρό ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά επιβεβαιώνουν τη στρατηγική της εταιρείας. Ενδεικτικό είναι το επαναλανσάρισμα του Babylino σε Babylino Sensitive, που ανέτρεψε την κατάταξη δίνοντας ώθηση στο προϊόν, το οποίο έφθασε να αγγίξει την 1η θέση στην αγορά από την 3η θέση που κατείχε.
Η εταιρεία στόχευσε να απαγκιστρωθεί από μια ουδέτερη θέση μιας οικονομικής εναλλακτικής λύσης σε μια εικόνα premium προϊόντος και το πέτυχε αφού το μερίδιο του Babylino τριπλασιάστηκε για να φθάσει το 42,5% (στοιχεία IRI – όγκος πωλήσεων Μάρτιος 2015) και μάλιστα σε μια δύσκολη συγκυρία σκληρού ανταγωνισμού, με το εντονότερο πλάνο προωθητικών ενεργειών που επέδειξε ποτέ, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, καθώς οι εκπτώσεις έφθαναν έως και -50%. Σημειώνεται, τέλος, ότι η ΜΕΓΑ παράγει και μεγάλο ποσοστό προϊόντων private label για πελάτες όπως οι: Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, ΠΕΝΤΕ, Μασούτης, Makro, ΕΛΟΜΑΣ κ.α.