Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Ποιος, αλήθεια, δεν θυμάται το Bulli; Ένα μοντέλο icon, που ως επαγγελματικό σφράγισε την ιστορία του με τις λέξεις αξιοπιστία και αντοχή στον χρόνο, ενώ ως επιβατικό ταυτίσθηκε με την ανεμελιά, τη διαρκή αναζήτηση της ελευθερίας και τα «παιδιά των λουλουδιών». H νέα εποχή για το Bulli έφτασε, με τη Volkswagen Commercial Vehicles να παρουσιάζει το πρωτότυπο I.D. Buzz Cargo σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων – IAA Commercial Vehicles στο Αννόβερο (20-27 Σεπτεμβρίου).
Το ολοκαίνουργιο I.D. Buzz Cargo αναμένεται να παρουσιαστεί στις αγορές το 2021. Μέχρι τότε, ως αδερφό μοντέλο του επιτυχημένου «Τ6» και με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, δείχνει πώς ένα ηλεκτρικό και πλήρως ανασχεδιασμένο και εξελιγμένο Bulli μπορεί να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Έχει εξελιχθεί από κοινού από τις Volkswagen Commercial Vehicles (επαγγελματικά οχήματα) και Volkswagen Passenger Cars (επιβατικά οχήματα). Η Volkswagen Passenger Cars έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην έκδοση λεωφορείου και η Volkswagen Commercial Vehicles στην έκδοση βαν. Και τα δύο είναι μέλη της οικογένειας I.D. Family, μιας νέας γενιάς πλήρως διασυνδεδεμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με αυτονομία αντίστοιχη των σημερινών βενζινοκίνητων μοντέλων, ένα εξελιγμένο σχεδιαστικό DNA και εντυπωσιακούς χώρους.
Το μελλοντικό I.D. Buzz Cargo, που όπως και όλα τα άλλα μοντέλα της οικογένειας I.D. βασίζεται στη ΜΕΒ (Modular Electric Drive Matrix), τη νέα πλατφόρμα της VW, εξελιγμένη ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα. Με τη MEB είναι δυνατό -ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας- να επιτευχθεί αυτονομία από 330 έως και περισσότερα από 550 χιλιόμετρα. Το I.D. Buzz Cargo που παρουσιάστηκε στο Αννόβερο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 kW. H τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Αναμενόμενη είναι και η ύπαρξη ενός συστήματος τετρακίνησης, όπως και στο επιβατικό I.D. Buzz.
Το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης του Ι.D. Buzz Cargo αποτελείται κατά κύριο λόγο από έναν ηλεκτροκινητήρα με ηλεκτρονικά διαχείρισης ισχύος, από ένα κιβώτιο μίας μόνης σχέσης ενσωματωμένο στον πίσω άξονα, την μπαταρία ιόντων λιθίου και τις βοηθητικές μονάδες, οι οποίες είναι ενσωματωμένες στο εμπρός μέρος. Η ροή της ενέργειας υψηλής τάσης από την μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά ισχύος, τα οποία μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα (DC) που παρέχεται από την μπαταρία σε εναλλασσόμενο (AC).