Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Η ώρα της ανανέωσης ήρθε. Δέκα χρόνια μετά την έναρξη του project «i» και πέντε μετά το λανσάρισμα του ηλεκτροκίνητου BMW i3, το φρεσκάρισμα ακολουθείται με ουσιαστικές βελτιώσεις και μια ακόμη έκδοση, την i3s, με υψηλότερη ισχύ, ειδική τεχνολογία πλαισίου, πιο δυναμική συμπεριφορά και δικά της σχεδιαστικά χαρακτηριστικά: Ειδικής σχεδίασης ζάντες 20 ιντσών (ασημί/μαύρες) με φαρδύτερα ελαστικά (175/55 εμπρός και 195/50 πίσω) στον βασικό εξοπλισμό, νέο Dynamic Stability Control & Dynamic Traction Control-Sport Mode, σπορ ρυθμίσεις ανάρτησης και μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 1 εκατοστό, μεγαλύτερη ισχύς κατά 14 ίππους (184 ίπποι), μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm (270 Nm), μεγαλύτερο φάσμα απόδοσης μέγιστης ισχύος, βελτιωμένες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 6,9 δευτερόλεπτα BEV – 7,7 δευτερόλεπτα Rex), μεγαλύτερη τελική ταχύτητα κατά 10 χλμ./ώρα (160 χλμ./ώρα).
Στην περίπτωση της απλής έκδοσης i3 ΒΕV, η ιδανική αυτονομία φτάνει τα 300 χλμ. και στην i3s BEV τα 280 χλμ. Ωστόσο, στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης, με comfort mode, δεν ξεπερνιούνται τα 200 χλμ. Αν γίνει συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα (λειτουργεί ως γεννήτρια) στις εκδόσεις Rex (Range Extender), τότε η αυτονομία, στην πράξη, ανεβαίνει, αντιστοίχως, στα 330 ή 320 χλμ.
Τα νέα κύρια σχεδιαστικά στοιχεία στις i3-i3s αφορούν διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, μπροστά και πίσω, φώτα ημέρας U shape και προβολείς LED (std.) για φώτα διασταύρωσης και πορείας, οριζόντια διακοσμητική λωρίδα πίσω, σε ασημί χρώμα και μετατοπισμένα λογότυπα eDrive & i3/i3s στις άκρες της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Στο εσωτερικό συναντούμε νέα απόχρωση καθισμάτων στην έκδοση Lodge (φυσικό μαλλί και δέρμα), οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 10,25 ιντσών (σύστημα πλοήγησης Professional) με νέο λογισμικό multimedia, αυξημένες λειτουργίες συνδεσιμότητας, νέες απεικονίσεις και live mode στο βασικό μενού. Οι τιμές των νέων i3-13s, ανάλογα με την έκδοση, κυμαίνονται από 39.350 μέχρι 53.780 ευρώ (χωρίς τα έξοδα προετοιμασίας, πινακίδες και τέλη κυκλοφορίας).
Όπως προέκυψε, απ’ όσα μας είπαν οι ιθύνοντες της εταιρείας στην Ελλάδα και ο επικεφαλής της Fortisis, είναι γεγονός πως όσο αυξάνονται οι χωρητικότητες των μπαταριών τόσο πιο απαραίτητοι κρίνονται οι ειδικοί φορτιστές, διότι το οικιακό δίκτυο με απλές πρίζες δεν αντέχει και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν σοβαρές βλάβες στις εγκαταστάσεις. Αυτό σημαίνει πως σούκο, μπαλαντέζες και άλλες πατέντες, πρακτικά, απορρίπτονται…